ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 1

PRZEDMIOT

ZAKRES MATERIAŁU DO REALIZACJI

Edukacja polonistyczna

Uczniowie klasy I mają przeczytać i napisać:

1)temat  z podręcznika 100.„Wiosenne porządki” ze strony 40 – 41

 i  opracowują pytania  ze strony 40-41 oraz uzupełniają zeszyt ćwiczeń na stronie  27

2) Wypisują w zeszycie przedmiotowym z tekstów zamieszczonych na stronie 36-37 w podręczniku wyrazy z „rz”, „ż”

3)temat z podręcznika 101. „Z ostatniej chwili” ze strony i opracowuje ćwiczenia ze strony 43-44 oraz z zeszytu ćwiczeń wykonuje ćwiczenia ze stron28-29.

4)  Wypisują w zeszycie przedmiotowym wyrazy z „ó”, „u” z tekstu zamieszczonego na stronie 43 oraz zapisują ćw. 1ze strony 44 w zeszycie przedmiotowym według pokazanego wzoru.

5) Uzupełnianie braków w zeszycie do  kaligrafii.

6) Przeczytać lekturę „Jak Wojtek został strażakiem” (treść w załączniku 1)

 i narysować ilustrację do wybranego wydarzenia.

  Zachęcam do korzystania z   platformy epodręczniki.pl na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej, gdzie udostępniony jest szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny;

Edukacja matematyczna

1)Wykonanie zadań z podręcznika ze strony 42 oraz  zeszycie ćwiczeń ze strony 16

 2)Proszę wykonać zadania i napisać je w zeszycie przedmiotowym: należy przeczytać treść zadania napisać do niego pytanie, rozwiązać działanie oraz udzielić odpowiedź:

a) Tomek miał 9 maskotek. Dał bratu 3 maskotki.

b) Agata miała 7 kulek. Zgubiła 5 kulek.

c)To maskotki - kotki Weroniki, a tam maskotki Franka.

d) To lalki Toli. Tu 2 lalki, a tu 3 lalki.

3)Wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń ze strony 17

5. Proszę rozwiązać zadania i napisać je w zeszycie:

a) W domu Franka są 2 psy i 1 papuga. Ile nóg mają razem zwierzęta?

 

…………………………………………………………………………………..

Odp. Zwierzęta mają razem ………… nóg.

 

b)Janek maluje płot u dziadka w ogrodzie. Płot zbudowany jest z 10 desek, Janek pomalował dopiero 3 deski. Ile desek zostało Jankowi do pomalowania?

 

……………………………………………………………………………………

Odp. Jankowi zostało do pomalowania ……………… desek.

 

c)Janek maluje płot u dziadka w ogrodzie. Płot zbudowany jest z 10 desek, Janek pomalował dopiero 3 deski. Ile desek zostało Jankowi do pomalowania?

 

……………………………………………………………………………………

Odp. Jankowi zostało do pomalowania ……………… desek.

 

 

Język angielski

Korzystanie ze strony internetowej www.sparksfunzone.pl w celu utrwalenia

 i poszerzenia znajomości słownictwa. Utrwalenie piosenek i wierszyków zamieszczonych w podręcznikach.

 

 

Załącznik 1

JAK WOJTEK ZOSTAŁ STRAŻAKIEM


Lasem, łąką, polem
Biegną kręte dróżki.
Zawiodą nas one
do wsi Kozie Różki.

Ta wioska od dawna
w okolicy słynie
ze straży pożarnej
najdzielniejszej w gminie.

Mają tu strażacy
samochód czerwony.
Na szerokich kołach
Czarne lśnią opony.

Mają sprzęt strażacki,
bogaty, nie skąpy:
drabiny, gaśnice,
sikawki i pompy.

Wszystko zawsze działa
Sprawnie jak należy.
A strażacy tutaj –
To sam kwiat młodzieży.

Zgrabni, silni, młodzi,
Opaleni chłopcy.
Dumni są z nich swoi,
A chwalą ich obcy.

Każdy z nich ma mundur,
Toporek ze stali
I hełm, w którym słońce
Złotą świeczkę pali.

W środku wioski stoi
dom nie byle jaki –
strażacka remiza.
Napis tam jest taki:

OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA
we wsi KOZIE RÓŻKI



Bije dzwon na alarm.
Już śpieszą strażacy –
Czasem w nocy - ze snu
Czasem w dzień – od pracy.

W strażackiej remizie
Wieczorem w sobotę lśni klarnet srebrzysty,
Puzony lśnią złote.
I talerz o talerz
Uderza znienacka.

Nie lubi próżnować
Orkiestra strażacka.

Tuż, tuż przy orkiestrze
Siadł Wojtek na ławie.
Przygląda się bacznie
strażackiej zabawie.

Hej, strażacy ochotnicy,
znani w całej okolicy!
Oto mały Wojtek marzy,
żeby z wami służyć w straży:

Chciałbym gasić z wami ogień,
Nieść ratunek, nie znać trwogi...

Myśli o tym w dzień, a nocą
Śni o hełmach, co się złocą.
Poradzili więc Wojtkowi weseli strażacy,
Żeby poszedł do kowala.
Kowal Bonifacy
Jest tu komendantem
Strażackiej drużyny.
Serce złote, dusza szczera,
Chociaż groźny z miny...

Kowal wąsa kręci:

Cenię twoje chęci!

Palec wzniósł do góry,
Patrzy na chłopaka:

Jeszcześ mi za mały
Smyku na strażaka.

Rusza kowal wąsem,
A wąs miał jak wiecha.

Będziesz w straży,
Gdy się z Wojtka
Przemienisz w Wojciecha!

Wraca Wojtek do domu...
Gdy zasypia tak myśli:

Niech mi w nocy się przyśni
Wóz strażacki
I jeszcze, że gram pięknie w orkiestrze


Poszli w pole starsi, młodzież
Wojtek został sam w ogrodzie.
Wtem – zagrzmiało niedaleko.
Okolicą
echo dudni.
Będzie burza
przed południem!
Błyskawice tną jak baty,
Aż drżą szyby w oknach chaty.

Wtem: huk!
Czy to świat się wali
Pożar! Pożar!
Dom się pali!
Echo grzmotem odpowiada.
Piorun trafił w dom sąsiada!...

Już ogień na strzechę
wdziera się zdradziecko.
Naraz słyszy Wojtek:
W izbie płacze dziecko.

To w płonącym domu
w łóżeczku z wikliny
obudził się Henio,
sąsiadowy synek.
Ani jednej chwili
Nie ma do stracenia!
Brzdęk! Wybita szyba.
Wyniósł Wojtek Henia.

Trzeszczą suche belki,
Pułap w izbie płonie.
Teraz do remizy!
Wojtek jest przy dzwonie!
Bim-bam! Na ratunek!
Bije dzwon na alarm.
Żniwiarze głos dzwonu usłyszeli z dala.

Już biegną strażacy.
Przerwana robota.
Samochód z remizy
wyskoczył przez wrota.
I warczy i pędzi,
Aż pył bije w oczy.
A Wojtek wciąż dzwoni:

Ratunku! Pomocy!

Pożar ugaszony.
Dzielni są strażacy!

Kto dzwonił na alarm?
Pyta Bonifacy.
I pytają ludzie:

Kto małego Henia
Wyniósł w czasie burzy
Z dymu i płomienia?

To Wojtek! To Wojtek!

Ktoś nagle zawołał
Otoczyli ludzie Wojtusia dokoła.
Ściskają mu ręce,
Wołają:

Niech żyje!!!

Serduszko Wojtusia radośnie dziś bije...

Ujrzał Wojtek z dala
Sam komendant straży.
Podchodzi do chłopca
Z uśmiechem na twarzy.
Ściska dłoń, wąs gładzi.
A wąs miał jak wiecha.

Czyn ten ciebie Wojtku,
Przemienił w Wojciecha.

Niech się wszyscy wkoło
Dowiedzą dziś o tym:
Czeka cię nagroda,
Hełm strażacki, złoty.

Będziesz Wojtku służył
W ochotniczej straży
I pojedziesz z nami,
Gdy pożar się zdarzy.

Wraca Wojtek do domu.
Idzie dróżką znajomą.
Jest wesoły, szczęśliwy:

Strażak ze mnie prawdziwy!

Spójrzcie: pędzi drogą
Straży oddział chwacki.
Wojtek jedzie pierwszy,
Gra sygnał strażacki.

Pędzi straż pożarna
Przez drogi i dróżki.
Wybiegają z domów
całe Kozie Różki.
Wojtek – strażak siedzi
tuż przy Bonifacym.

Patrzcie, patrzcie, ludzie,
To nasi strażacy!
Śpieszą na ratunek.
Uciekajmy z drogi!
Niech żyją strażacy,
Co nie znają trwogi!!!

 

ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 2

 

Przedmiot

Zadania dla ucznia

Język polski

Praca w Podr. zintegr. S.38-60.Karty pracy zintegr.s.46-68.

Ćwiczenia z poleceniem wykonania w zeszycie, należy tak wykonać. Nadal ćwiczyć czytanie oraz ortografię m.in. w podanych wcześniej testach i korzystając ze strony Dyktanda.net.

Korzystanie ze strony epodreczniki.pl/wczesnoszkolna.

Język angielski

Korzystanie ze strony internetowej www.sparksfunzone.pl w celu utrwalenia i poszerzenia znajomości słownictwa. Utrwalenie piosenek i wierszyków zamieszczonych w podręcznikach.

Matematyka

Praca z Podr. matem. s.22-35.Karty matem. s. 34-47. Zadania trudne dla dziecka , proszę zaznaczyć karteczkami- wyjaśnię. Utrwalić tabliczkę mnożenia i dzielenie w zakresie minimum 50.

Korzystanie ze strony epodreczniki.pl/wczesnoszkolna.

 

 

ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 3

Przedmiot

Zadania dla ucznia

Język polski

Przeczytać lekturę pt. „Oto jest Kasia”.  Po przeczytaniu  opisać postać głównej bohaterki Kasi. Wygląd zewnętrzny oraz zachowanie.  OPIS WYKONAĆ W ZESZYCIE PRZEDMIOTOWYM

Język angielski

Korzystanie ze strony internetowej www.sparksfunzone.pl w celu utrwalenia i poszerzenia znajomości słownictwa. Utrwalenie piosenek i wierszyków zamieszczonych w podręcznikach.

 

Matematyka

Wykonać zadania w ćwiczeniówce od strony 23 do 33. Zadania z tematu „Pomyślę  i rozwiążę”, rozwiązania zapisujemy w zeszycie przedmiotowym

 

 

 

ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 4

Przedmiot

Zadania dla ucznia

Język polski

Rozkład materiału  języka polskiego dla kl. IV

 

Temat 1.

Co wiemy o zdaniach oznajmujących, pytających i rozkazujących? Powtórzenie wiadomości.

 

Ćwiczenia do samodzielnej pracy w domu:

                    

Ćw. 1

 

Do każdego zdania ułóż pytanie dotyczące podkreślonego wyrazu.

Przykład : Tomek zgubił się w podziemnych tunelach.

Kto zgubił się w podziemnych tunelach?

 

 

Chłopiec zauważył  w skale tajemnicze malowidło

…………………………………………………………………………..

Z głębi jaskini doszedł do niego przerażający pomruk.

…………………………………………………………………………..

Tomek obejrzał się za siebie.

……………………………………………………………………………

Coś zbliżało się w jego stronę.

…………………………………………………………………………...

 

Ćw. 2

Odszukaj w Internecie, jak brzmiało najstarsze zdanie wypowiedziane w języku polskim. Zapisz je i określ, czy to zdanie oznajmujące, pytające czy rozkazujące.

 

Temat 2

 Rzeczownik jako odmienna część mowy - ćwiczenia praktyczne.

Ćwiczenia do samodzielnej pracy w domu:

 

Ćw. 1

Rozwiń podane zdania, tak aby w każdym z nich wystąpiły przynajmniej dwa rzeczowniki.

 

Jutro pojedziemy razem.

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

Pomalował na fioletowo.

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

Ćw. 2

Określ rodzaj każdego z podanych rzeczowników:

Sala –

Napis –

Wyjście-

Sufit-

Równowaga-

Dzieci-

Słowo-

Koledzy-

Rysunek-

Okno-

Stworzenia-

 

Ćw. 3

Ułóż trzy zdania z rzeczownikami rodzaju żeńskiego.

 

Temat 3

Deklinacja rzeczownika – utrwalenie wiadomości.

 

Ćwiczenia do samodzielnej pracy w domu:

 

Ćw. 1

Odmień przez przypadki oraz liczby rzeczowniki : okno, chłopiec, palma. Pamiętaj o właściwej kolejności przypadków oraz o odmianie w liczbie pojedynczej i mnogiej.

 

Ćw. 2

Odmień przez przypadki (liczba pojedyncza):

 

         Mianownik – babcia

         Dopełniacz –

         Celownik –

         Biernik –

         Narzędnik –

         Miejscownik –

         Wołacz –

 

         Mianownik – wróbel

         Dopełniacz –

         Celownik –

         Biernik –

         Narzędnik –

         Miejscownik –

         Wołacz –

 

Odmień przez przypadki (liczba mnoga):

 

Mianownik – przyjaciele

Dopełniacz –

Celownik –

Biernik –

Narzędnik –

Miejscownik –

Wołacz –

 

Mianownik – słonice

Dopełniacz –

Celownik –

Biernik –

Narzędnik –

Miejscownik –

Wołacz –

 

Ćw. 3

Uzupełnij zdania. Wstaw rzeczownik w odpowiednim przypadku.

 

Ręce myjemy (mydło).................................................................................................................

Z (porzeczki) ..............................................zrobiono dżem.

Szklanki są ze (szkło)................................................................................................................

 

 

 

 

Temat 4

Pisownia wyrazów z „ó” i „u” – utrwalenie reguł ortograficznych

Ćw. 1

Wstaw właściwą literę, uzasadnij swój wybór.

Przykłady

zas....wka ( wpisuję „u” gdyż to wyjątek), mi...d (wpisuję „ó” ponieważ wymienia się na „o”) itd.

szk...łka

źr..dło

mal...ch

sp....dnica

kresk...wka

ws....wka

brz....szek

dziad...nio

c..rka

lekt..ra

...wczesny

ham..lec

s..kienka

sk...wka

przepi...rka

Ćw. 2

Uzupełnij wyrazy („ó”, „u”). Zastanów się nad ich pisownią.

Mn...stwo, wr...żka, w...jek, Mikołajczyk...wna, maj...wka, poł..dnie,

kier...nek, niepok...j, dop...ki, p...źno, spr...bować, wyp...kłe, k...listy, przyjaci..ł,

rys..nek, chor...je, ....rzędowy, powt...rka, skr...cony, bi..ro, pi....rnik, l...dowy.

 

Temat 5

Jaką funkcję pełni przymiotnik ? Utrwalenie wiadomości.

Ćw. 1
Uzupełnij luki odpowiednią formą przymiotnika. Określ jego przypadek, liczbę i rodzaj.
 
Monika wróciła do domu z                       (wieczorny)   spaceru. Zapaliła światło w               (ciemny) pokoju. Włączyła                (głośna)  muzykę i zaczęła śpiewać. Rodziców nie było w domu, więc mogła sobie na  to pozwolić.                (wścibscy)  sąsiedzi też wyjechali. Nagle jej mały piesek zamerdał swoim                     (śmieszny) ogonkiem. Monika wzięła go na ręce i zaczęła tańczyć z nim                  (wolny) taniec, zaśmiewając się przy tym do łez. Następnie wyłączyła muzykę i zaczęła przygotowywać  sobie kolację. Smarowała chleb           (świeże) masłem, na którym kładła później                 (cienkie) plasterki  wędlin i              (konserwowe)  ogórków. Kanapki były pyszne. Mały Karmel podzielał to zdanie. Swoją                          (niewielka) porcję zjadł w kilka sekund.

Ćw. 2.
Od podanych rzeczowników utwórz przymiotniki:

 

mędrzec –

wędkarz –

stół –

biel –

mleko –

woda –

komputer –

lekarz –

książka –

grzech –

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat 7

 

Jak opisać postać? Utrwalenie umiejętności opisu wybranego bohatera literackiego.

 

 

 

 

Ćw. 1

Korzystając z informacji zawartej w ramce wyżej, opisz ulubionego bohatera „Akademii Pana Kleksa”. Praca powinna zawierać minimum 50 słów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat 8

 

Koniugacja czasownika – powtórzenie wiadomości.

 

 

 

Ćw. 1

 

Dopisz prawidłową formę czasownika.

 

Ja czytam

Ty..........

On/ona/ono................

 

My czytamy

Wy..............

Oni..............

 

Do podanych czasowników dopisz ich formy w czasie przeszłym.

piorę......................................................

leżę.......................................................

siedzę....................................................

uczę się.................................................

myję się................................................

jem........................................................

 

Do podanych czasowników dopisz ich formy w czasie przyszłym.

idę........................................................

szyję.....................................................

rzucam.................................................

śpię......................................................

niosę....................................................

wiozę...................................................

 

Do podanych czasowników dopisz ich bezokoliczniki.

piszę.........................................

rysuję.......................................

bawię się..................................

biegnę......................................

mijam.....................................

zamykam...............................

 

Temat 9

Jaką funkcję pełni przysłówek? Powtórzenie wiadomości

 

Ćw. 1

 

Do podanych czasowników dopisz odpowiednie przysłówki: szybko, ładnie, pięknie, zwinnie, dobrze, głośno.

 

Czytać (jak?)............................................................................

Rysować (jak?)........................................................................

Malować (jak?)........................................................................

Biegać (jak?)...........................................................................

Tańczyć (jak?).........................................................................

Pływać (jak?)...........................................................................

 

Ćw. 2

 

Napisz zdania z przysłówkami: szybko, uroczo, starannie, mocno

 

Ćw. 3

 

Podkreśl przysłówki:

 

Przenigdy w ten sposób nie myślałam. Zielona piłka poleciała bardzo daleko. Przeciwnie niż Jolka dostałam 5 z fizyki. Umówię się z Tobą jutro. Latawiec znajduje się bardzo wysoko.

 

Temat 10

Przyimek i spójnik- ćwiczenia.

 

Ćw. 1

 

W podanych zdaniach podkreśl przyimki.

• Adam jest skory do gniewu.
• Jurek czasami jest nieuprzejmy dla ludzi.

 

Ćw. 2


W podanych zdaniach podkreśl wyrażenia przyimkowe.

• Pokój znajduje się na poddaszu.
• Ania mieszka w bloku, który ma 100 lat.

 

Ćw. 3

 

Uzupełnij zdanie dowolnym, ale pasującym wyrażeniem przyimkowym.

• Książka znajduje się ………………………………….. .
• Mała Kasia leży ………………………………………. .

 

Ćw. 4

 

Połącz wyrazy z jednej grupy z wyrazami z drugiej, tak by powstały wyrażenia przyimkowe.
Właściwie uzupełnij nimi podane zdania. Pamiętaj o poprawnej pisowni.

• Wieczorem uczę się ………………………………… historii.
• Z owoców ………………………………… lubię banany.
• Huśtawka wysunęła się ………………………………… jak żywa.
• Trener wycisnął ………………………………… siódme poty.

 

Ćw. 5

 

Uzupełnij podany tekst brakującymi spójnikami:

 

  1. Leszczyna jest leśnym drzewem ………………… wiosną najwcześniej zakwita w naszych lasach.
  2. Dzieci robią budki dla ptaków ………………. pomóc im żyć.
  3. Sarna bije napastnika racicami przednich nóg ……………. koń kopie go kopytami nóg tylnych.
  4. Nadeszło lato ………………. jeszcze nie ma upałów.
  5. Karol mieszka daleko za wsią ……………….. Wojtek jeździ do niego rowerem.
  6. Nadchodziła burza ………………….. wszyscy zaczęliśmy uciekać do domu.
  7. Wojtek wyjął z kieszeni trochę cukierków …………….. częstował nimi swoich kolegów.

 

 

 

 

 

 

 

 

Język angielski

Klasa 4 język angielski

Utrwalenie słownictwa i gramatyki z ostatnich dwóch rozdziałów. Słownictwo z tematów w podręczniku w rozdziale 7: Can she dance?, Can you sing?, This is our song.

 

Matematyka

Matematyka 4

Uzupełnić zeszyty ćwiczeń i rozwiązać zadania.

 

 

Początek formularza

Zadanie 1
Która z poniższych figur jest łamaną?

 

 

C
B
A
D


Zadanie 2
Które z punktów należą do półprostej CD?

 

 

E, C, B, A
A, B, C, E, D, F
C, E, D, F
B, C, E, D


Zadanie 3
Odcinki prostopadłe to:

 

 

na rysunku nie ma odcinków prostopadłych
CD i GH
CD i EF
AB i EF


Zadanie 4
W narysowanym poniżej wielokącie zaznaczono kąty. Wskaż takie dwa boki, które tworzą kąt ostry.

 

 

AD i DC
AD i AB
CD i BC
AB i BC


Zadanie 5
Obwód kwadratu o boku długości 3 dm wynosi:

15 dm
12 cm
9 cm
12 dm


Zadanie 6
Średnica każdego narysowanego okręgu wynosi 2 cm 2 mm. Bok KL jest dłuższy od boku ML o:

 

 

2 cm 2 mm
4 cm 4 mm
1 cm 1 mm
6 cm 6 mm


Zadanie 7
Obwód prostokąta wynosi 30 cm. Jaką długość ma dłuższy bok, jeśli krótszy ma 7 cm?

16 cm
23 cm
18 cm
8 cm


Zadanie 8
Jeden bok prostokąta ma 9 cm, a drugi jest od niego o 2 cm krótszy. Obwód tego prostokąta wynosi:

40 cm
32 cm
20 cm
16 cm


Zadanie 9
Ilu centymetrom w rzeczywistości odpowiada 1 cm na planie w skali 1:2000?

20 cm
2000 cm
20 000 cm
200 cm


Zadanie 10
Paweł dostał mapę Gdańska, na której 1 cm odpowiada 300 m w terenie. Jaka jest skala tej mapy?

1:300 000
1:300
1:3000
1:30 000

adanie 1
Suma liczb 1895 i 234 wynosi:

1029
1129
2129
2139


Zadanie 2
Różnica liczb 5384 i 2293 wynosi:

3091
3011
2091
3111


Zadanie 3
Liczba 3 razy większa niż 69 to:

187
205
227
207


Zadanie 4
Liczba 4 razy mniejsza niż 452 to:

113
110
121
103


Zadanie 5
Iloczyn liczb 220 i 410 wynosi:

9 200
90 200
80 200
92 000


Zadanie 6
Dzieląc liczbę 763 przez 6, otrzymamy:

127 reszta 6
130 reszta 3
127 reszta 1
130


Zadanie 7
Asia dostała w prezencie urodzinowym upragnioną książkę. Powieść miała 225 stron. Asia przeczytała ją w ciągu 9 dni, czytając codziennie taką samą liczbę stron. Ile stron czytała każdego dnia?

37
9
17
25


Zadanie 8
Liczba sto siedem razy większa od trzystu piętnastu to:

31500
33705
5355
422


Zadanie 9
Właściciel sklepu papierniczego zamówił w hurtowni 138 kalendarzy po 32 zł i 254 długopisy po 3 zł. Ile wydał na zakupy?

4416 zł
4924 zł
4670 zł
5178 zł


Zadanie 10
Iloczyn największej liczby trzycyfrowej przez największą liczbę dwucyfrową wynosi:

1110
98901
9900

 

4. W kartonie jest mieści się 13 opakowań kefiru. Do sklepu przywieziono 23 takie kartony. Ile opakowań kefiru przywieziono?

 5. W kinie jest 17 rzędów foteli, po 24 fotele. Ile jest miejsc w tym kinie?

6. Najszybszy lot balonem przez Atlantyk trwał 31 godzin. W ciągu godziny przeciętnie balon przelatywał ok 87 km. Jak długą trasę pokonał?

7. W roku 1952 pobito rekord, przepływając statkiem przez Atlantyk w 3 dni i 10 godzin. W trakcie tego rejsu statek pokonywał w ciągu godziny 66 km. Jaka była długość tej trasy?

 8. Najszybsze auto świata jest w stanie przejechac 480 km w ciągu godziny. Jak długą trasę przejechałoby to auto w ciągu 17 godzi, jeśli jechałby bez przerw z maksymalną prędkością?

 9. Z największej stacji metra na świecie dziennie korzysta 2 650 osób. Ile osób korzysta z tej stacji w ciągu 30 dni?

 10. Każdego dnia koliber wypija nektar z około 2000 kwiatów. Ile kwiatów odwiedza koliber w ciągu roku?

 11. Z kopalni wysłano 18 wagonów z węglem po 32 tony w każdym. Ile ton węgla wysłano z kopalni?

 

12. W nowej szkole planowano utworzyć 18 klas po 26 uczniów w każdej klasie. Ilu uczniów miało uczęszczać do tej szkoły?

13. W planach wycieczki do Torunia jest m.in. zwiedzanie planetarium, muzeum piernika oraz kina. Oblicz, ile wyniósł koszt wycieczki, jeśli było 42 uczestników, a bilety za atrakcje kosztowały kolejno 12 zł, 8 zł i 18 zł.

 14. Ślimak winniczek, ważący tylko 16 g, potrafi ciągnąć za sobą ciężar, który waży 200 razy więcej niż on sam. Chrząszcz rohatyniec nosorożec waży zaledwie 4 gramy, a może uciągnąć ciężar 850 razy większy. Które z tych zwierząt potrafi uciągnąć większy ciężar? O ile większy?

 15. Właściciel sklepu z akcesoriami szkolnymi zamówił 32 tornistry szkolne po 140 zł każdy . Ile łącznie warte są tornistry zamówione do sklepu?

 16. Oblicz z ilu minut składa się tydzień?

17. Mama Oli zamierza kupić nową pralkę. I wpłata wynosi 420zł. Pozostała kwota ma być spłacona w 12 miesięcznych ratach, po 95zł. Ile kosztuje ta pralka?

18. Ile trzeba zapłacić za cztery koła samochodowe, jeżeli jedno koło kosztuje 229zł Ile reszty zostanie z 1000zł?

 

4. W jednym opakowanie znajduje się 6 kredek. Ile potrzeba opakowań kredek, aby mieć 276 kredek?

5. Do pewnego biura zakupiono 7 jednakowych biurek. Zapłacono 2352 zł. Ile kosztowało jedno biurko?

 6. Jak podzielić 582 zł pomiędzy 3 osoby? Jaką kwotę dostanie każda z tych osób?

 7. Rada Rodziców szkoły w Krakowie postanowiła kupić nagrody, każda po 8 zł. Na ten cel może przeznaczyć 184 zł. Ile nagród kupi za tą kwotę?

 8. Mieszkańcy kamienicy złożyli się na wymiane okien. Każda z 9 rodzin wpłaciła po 700 zł. Koszt wymiany okien wyniósł 4779 zł.. Pieniądze, które pozostały zostały podzielone i zwrócone pomiędzy 9 rodzin. Ile pieniędzy dostała każda rodzina?

9. Rowerzysta planuje przemierzyć w ciągu tygodnia 798 km. Oblicz ile km przebędzie rowerzysta każdego dnia?

 10. Podczas świątecznego kiermaszu uczniowie klasy IV zorganizaowali loterię, w której jeden los kosztował 8 zł. Dochód z loterii wyniósł 360 zł. Ile biletów sprzedano?

11. Do ilorazu liczb 2989 i 7 dodaj iloczyn liczb 9 i 706. Jaką liczbę otrzymasz?

 12. Od iloczynu liczb 8 i 654 odejmij iloraz liczb 6042 i 6. Jaką liczbe otrzymasz?

 13. Pani Hiacynta kupiła lodówkę za 1106 zł. Należność należy spłacić w 7 równych ratach. Ile wynosi jedna rata?

 14. Telewizor kosztuje 2140 złotych. Przy kupnie na raty należy wpłacić 300 złotych, a resztę w 8 równych ratach. Jaka będzie wysokość każdej raty?

 15. Do ilorazu liczb 917 i 7 dodaj 18. Jaką liczbę otrzymasz?

 16. W pięciu identycznych dużych zbiornikach mieści 3425 litrów mleka, a w dziewięciu identycznych małych zbiornikach mieści się 3906 litrów mleka. O ile litrów mleka więcej znajduje się w dużym pojemniku niż w małym/

 17. Alicja zapisała pewną liczbę i pomnożyła ją przez 8. Następnie otrzymany wynik pomnożyła przez 5 i otrzymała 2440. Jaką liczbę zapisała Alicja?

 18. Podczas międzyszkolnych zawodów sportowych w Poznaniu brały udział 9 osobowe drużyny. Każdą szkołę mogła reprezentować tylko jedna drużyna. Przyjechało 216 zawodników. Ile szkół wzięło udział w tych zawodach?

 19. Na szczyt kursuje kolejka, która w jednym wagoniku może zmieścić 6 osób. Oblicz, ile wagoników musi zarezerwować kierownik wycieczki dla 126 osób?, Dół formularza

 

 

 

Historia

Tematy lekcji do zrealizowania z historii w klasie IV-podręcznik+ zeszyt  ćwiczeń

1.Jan Zamoyski-druga osoba po królu.

2. XVIII wiek - stulecie wojen.

 

Przyroda

Przyroda 4
Przeczytaj uważnie temat lekcji: Wody słone i wody słodkie str.147-150 oraz uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 92 i 93.Powtórz tematykę dotyczącą elementów krajobrazu, ukształtowania powierzchni i skał.

 

 

 

ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 5

 

Przedmiot

Tematy

Jęz. polski

Temat 1

Opowiadanie twórcze z dialogiem – powtórzenie.

Ćwiczenia do samodzielnej pracy w domu.

Ćw. 1

Napisz opowiadanie odtwórcze z dialogiem na podstawie planu wydarzeń.

  1. Oglądanie programu o poszukiwaczach skarbów przez Szymona i Julię.
  2. Pomysł Szymona o poszukiwaniu skarbów na plaży.
  3. Odnalezienie w piasku niezwykłej monety.
  4. Bezskuteczne poszukiwanie w internecie informacji o znalezisku.
  5. Założenie, że pieniądz to fragment skarbu z zatopionego statku piratów.

 

Temat 2

Czasownik - ćwiczenia utrwalające

Ćwiczenia do samodzielnej pracy w domu.

Ćw. 1

Od podanych czasowników utwórz bezokoliczniki.
Zrobiłem-……………………………..
Znajdę-……………………………….
Wiódł-………………………………..
Zdjęliśmy-……………………………

Ćw. 2

Odmień przez osoby w liczbie pojedynczej i mnogiej w czasie teraźniejszym czasownik rosnąć.
l.poj. l.mn.
1os…………………… 1os…………………………….
2os…………………… 2os…………………………….
3os…………………… 3os…………………………….

 

 

 

Ćw. 3

Od podanych czasowników utwórz czas przyszły.
Czytać-……………………………………………
Przeczytać-……………………………………….
Orać-……………………………………………..
Zasiać-……………………………………………

Ćw. 4

Dopisz formy czasu przeszłego w rodzaju męskim, liczbie pojedynczej.
Zacząć-……………………………………………..
Podjąć-……………………………………………..
Podchodzić-………………………………………..
Trafić-………………………………………………

 

Temat 3

Odmiana rzeczownika przez przypadki- ćwiczenia utrwalające.

Ćwiczenia do samodzielnej pracy w domu.

 

Ćw. 1

Odmień przez przypadki i liczby rzeczownik : łyżka, duch, mąka

Ćw. 2

Określ liczbę, rodzaj i przypadek rzeczowników podkreślonych w zdaniach.

Dawno temu Brytanią władał król Artur.........................
Na dworze królewny było dużo dobrych wróżek...................
Jedz z apetytem agrest i maliny...............................
Poszedł na łyżwy z koleżankami. ..............................

Ćw. 3

Od podanych czasowników i przymiotników utwórz rzeczowniki.

Biegać-......................
Czytać-......................
Czerwony-....................
Dobry-.......................

 

Temat 4

Pisownia wyrazów z ą i ę – powtórzenie wiadomości

 

Ćw. 1

Proszę uzupełnić przy pomocy ą, ę, en, on, em, om.

Umi..... śpiewać ari...... z “Carmen”. Oni powtarzaj..... gramatyk...... włosk....., a jutro b.....d..... uczyć się ortografii. Moi rodzice znaj...... Ul..... i jej córk......, Agnieszk...... Na poczcie czynne są tylko dwa oki....ka. Wszyscy podziwiaj..... tego artyst...... Tłumacz..... chłopc........, iczni......... i student......, że rzeczowniki zwierz....... i rami....... odmieniaj....... się nieregularnie. Nie rozumi......, co oni mówi........ Czy twoi bracia umiej....... już czytać? Narysuj duże sł......ko. D..........tyści pl.........buj.......... z........by z rutyn............ Przyjad.......... z moj....... kuzynk......... Włożyła zielon......... suki..........k...... i seledynow....... kamizelk........ ozdobion........ kor........k........ Nie mów o tym dzieci......... Ta ksi........żka jest bez s......su. 2. To jest k.......pozycja na b.....ben i wil.......czelę. Rec.......z......t bardzo chwalił jego tal........t. Podobno ten dyryg.......t zawsze k........pie się przy muzyce. W tym okresie cz........sto śpiewamy kol.......dy. Czy tr.......bacz gra na tr......bce? Pewien t........gi bl........dyn zasn........ł na k.........cercie. Pojechał poci........giem na k........kurs pios........ki na W.......gry. Sklep został zamkni........ty z powodu rem.......tu. Ksi.......ż....... zna ksi.......dza, który nie ma z........bów. Ten k.........duktor jest podobno sk......py i t........py. Cz.....sto mieszkamy w k.........fortowym hotelu. Czy ten bas........ jest gł........boki?

 

Temat 5

Co już wiemy o przymiotniku? Przypomnienie wiadomości.

Ćw. 1

Odmień przez przypadki następujące przymiotniki:
DREWNIANY , BŁĘKITNA, NISKIE

Ćw. 2

Określ stopień przymiotników w zdaniu wpisując kolejno obok zdania: stopień równy (R), stopień wyższy (W), stopień najwyższy (N).
a. Gorąca woda wyciekała z kranu. .......
b. Jutro będę mądrzejsza niż dziś. ......
c. Marcin pokonał najsilniejszego. .....
d. Patryk ma w pokoju stalowy miecz. .....
e. Polskie jedzenie jest najzdrowsze. ......

Temat 6

Jak stopniować przymiotniki? Ćwiczenia

Ćw. 1

Spróbuj dokonać stopniowania przymiotników.
mocny gorąca mądre piękni
Stopień równy:
Stopień wyższy:
Stopień najwyższy:

Ćw. 2

Dokonaj stopniowania przymiotników nieregularnych.

dobry lubiany
Stopień równy:
Stopień wyższy:
Stopień najwyższy:

 

Temat 7

Relacja z wydarzenia- ćwiczenia w pisaniu sprawozdania.

Budowa sprawozdania:
* tytuł - jakiego wydarzenia dotyczy sprawozdanie
*Nakreślenie tła ukazywanego z zdarzenia
gdzie, kiedy, kto, dlaczego
* przedstawienie najistotniejszych faktów w kolejności homonologicznej
* podsumowani, ocena, reflekcje

Szczegółowo: ( opis dotyczy sie balu )
*gdzie, kiedy odbył sie ( np. bal )
* kto w nim uczestniczył
* jak wyglądała ( np. dekoracja sali )
jakie były kreacje ( np. sukienek)
* główne punkty balu
* kolejność zdarzeń
* ocena zabawy

Ćw. 1

Zredaguj sprawozdanie z wydarzenia, które ostatnio odbyło się w Twojej szkole. Pamiętaj o prawidłowej budowie sprawozdania!!!

 

Temat 8

Liczymy na języku polskim- ćwiczenia utrwalające

Ćw. 1

 Przyporządkuj liczebniki do odpowiedniej grupy.
cztery, czwarty, jedenasty, dziesiąta, trzydziesty trzeci, osiem,siódmy, dziewięć, sto, dwieście dwadzieścia dwa, sto pierwszy,trzysta drugi, jeden, czterdzieste czwarte, ósma, milion,milionowy, dwunaste, pierwszy, setny, pięćdziesiąta szósta,
sześćdziesiąt pięć, sto dwudziesty trzeci, sto dwa, trzy

Liczebniki główne:
........................................
Liczebniki porządkowe:
........................................

Ćw. 2

Wpisz poprawną formę liczebników.
a) Jacek chodzi do (5).................. klasy.
b) Na parkingu stało (11)........................ samochodów.
c) To wydarzyło się w(9)........................ wieku.
d) Jestem w Gdańsku już (3)............ raz.
e) ........................(3) dzieci bawiło się na placu zabaw.
f) To mój (4).............................. wyjazd zagraniczny.
g) Dziś w szkole nie ma aż (7)........................ uczniów.
h) Olga ma (10)........................... numer w dzienniku.
i) Jarek zajął (1)...........................miejsce w konkursie.
j) Moja ciocia ma (42)........................................lata.

 


Ćw. 3

Przepisz zdanie, zastępując datę liczebnikami.


Bitwa pod Grunwaldem odbyła się 15. 07. 1410 roku. ........................................

 

Temat 9

Pisownia wyrazów z ó i u – dyktando sprawdzające poznane reguły ortograficzne

Dyktando 1.
      Sp…źniony Filip przekroczył pr…g klasy. Mina   na…czycielki    nie  wr…żyła   niczego dobrego. Wiał od niej chł…d i potępienie. Nie   l…biła  sp…źnialskich …czni…w.   …brana w białą   bl…zkę   w   ż…łty    wz…r sprawiała wrażenie  lodowatego  posąg….  Bez   wahania  zapowiedziała kartk…wkę. Wśr…d niekt…rych …czni…w   zapanował   …zasadniony niepok…j. Wkr…tce okazało się, że to juz    …sma klas…wka z ortografii !
Za chwilę pojawiło się Mn…stwo sł…wek, od kt…rych cierpła sk…ra. Filip pr…bował stworzyć wspólny front z Jakubem, aby   por…wnać  pisownię sł…w: ł…żko, p…łmrok, podw…rze, sk…wka. Nawet dł…gopis odm…wił mu posł…szeństwa.   Niedł…go pani przesadziła go do ostatniej ławki obok akwari…m. Teraz   m…siał   radzić   sobie  sam.   Nie m…gł też liczyć  na pomoc bab…ni, dziad…nia, tat…sia i mam…si.

 

Dyktando 2.

       Sz…stego gr…dnia postanowiliśmy wybrać się w g…ry. Tr…dno było …stalić inny termin. J…rek nie m…gł wcześniej  z powodu klas…wki, natomiast K…ba nie chciał oderwać się od nowego komp…tera. Spotkaliśmy się o …smej, na rogu …licy Kr…lewskiej, obok za…łka. A…tobus odjechał p…nkt...alnie. W B...kowinie byliśmy po dw…ch godzinach. W świetnych h…morach r…szyliśmy pod g…rę.
       Pogoda pops…ła się nagle. Dm…chał wiatr, przeganiał tab…ny śniegu. Szczyt…w z…pełnie nie było widać. Baliśmy się zg…bić. Nie doszliśmy nawet do skalnej p…łki mającej stanowić p…łmetek wędr…wki. Gdy wr…ciliśmy na d…ł, doliny tonęły w słońcu. Rozpięliśmy zas…wki sk…rzanych k…rtek. Jednak było zbyt p…źno, by zn…w rozpocząć wędr…wkę.

Dyktando 3

  Miała na imię Agnieszka. Przeprowadziła się ze Śr__dmieścia i zamieszkała przy __licy Jasnej w domu z czerwoną dach__wką. Była to nied__ża, r__chliwa dziewczyna o orzechowych oczach i r__żanej cerze. Jej p__szyste włosy b__jnie wiły się wok__ł głowy, a opadające kosmyki  spinała kolorowymi ws__wkami.
W starej szkole wyr__żniała się na zajęciach k__łka recytatorskiego, gdzie zasłynęła jako odtw__rczyni wielu udanych r__l. Pr__bowała także malować obrazy, __miała __szyć nowy str__j z kawałk__w starych materiał__w, sk__r i pł__tna. Te zainteresowania nie odwr__ciły jej __wagi od na__ki. W ostatnim p__łroczu należała do czoł__wki klasowej. Była także og__lnie lubiana i uznawana za r__wną koleżankę. Te wiadomości o „nowej” przyni__sł Jurek, który znał jej k__zyna. Dziewczyny rz__ciły się na nie bezsk__tecznie szukając choćby mal__tkiej wady.
– Może jest kł__tliwa? – pytały  Ania i Kasia.
–Nie, to chodzący wz__r – stwierdził Jurek.
–Jest cich__tka i opiek__ńcza. Może spr__b__jecie jej dor__wnać! – dorzucił zaczepnie.
Przyjaci__łki popatrzyły na siebie. Ten chłopak wyraźnie  nad__żywał ich cierpliwości!

 

Temat 10

Pisownia rz i ż – powtórzenie wiadomości

Dyktando 1.

     Od rana p....eśladował Filipa pech. Wszystkie p....ygotowania do podró....y były zakończone i rodzina Konopków poszła na pla....ę, aby po....egnać się z mo....em i  ostatni raz p....ejść się jego b....egiem.
    Wiatr ucichł i było bardzo p....yjemnie i ciepło. Mewy z k....ykiem chwytały kawałki bułki, które ....ucał im Filip. Zajęty karmieniem ptaków nie zauwa....ył, że zbytnio zbli....ył się do b....egu. W pewnej chwili jakaś złośliwa fala b....ydko ochlapała chłopca. P....era....ony i p....emoczony Filip odskoczył gwałtownie do tyłu i cię....ko upadł na piasek. Mo....ecie sobie wyobrazić, jak śmiesznie wyglądał! Oblepiony piachem sprawiał wra....enie stracha na wróble. T....eba było szybko wracać do domu, rozpakować baga....e i p....ebrać Filipa w suchą odzie..... Mama była rozgniewana nie na ....arty, ale tata i Ewa t....ęśli się ze śmiechu. Filip również się t....ąsł, ale z zimna. Ka....dy krok sprawiał mu ból, w zębach zg....ytał niep....yjemnie piasek, trudno było mu się poruszać.
    Zły i roz....alony powst....ymał łzy i mę....nie szedł nap....ód. Nie tak wyobra....ał sobie ostatni dzień wakacji.

 

Dyktando 2

Był ma...ec. Dwie p...yjaciółki podą...ały dró...ką wzdłu... jeziora, pokrytego jeszcze dość grubym lodem.
- Czy odwa...ysz się poślizgać? – spytała Julka.
    - Nie zbli...aj się! Uwie... mi, to bardzo niebezpieczne! – k...yknęła Ró...a. – Mieszkam tu dłu...ej niż ty i wiem, że nawet przy najwięk...ych mrozach nadb...e...e jeziora nie zamarza!
    - Nie wie...ę! Po prostu jesteś tchó...em! – odparła Julka ze śmiechem i nie czekając na reakcję kole...anki, wbiegła na zamarznięte jezioro. Ró...a ze strachem w oczach pat...yła na Julkę, która coraz bardziej oddalała się od b...egu.
    - Julka! Proszę cię, wróć! To nie jest ...aden dowód bohaterstwa!    
- Jesteś bojący dudek i tyle, a do tego z...ędzisz jak dorosła!
Ró...a na chwilę odetchnęła z ulgą, bowiem zobaczyła, że Julka, pomimo swoich p...echwałek, wraca. Jednak spokój trwał tylko krótką chwilę. Gdy Julka była już blisko b...egu, nagle lód się załamał i dziewczynka wpadła do wody.
- Złap się k...aków! – k...yknęła Ró...a i podała Julce długi kij. P...yciągnęła ją do siebie, a potem, nic nie mówiąc, oddała p...yjaciółce swój płaszcz.
Zbli...ał się wieczór. Dziewczynki w milczeniu wracały do domu. Teraz ju…  amiętają, że nie nale...y ślizgać się w niedozwolonych miejscach.

 

 

 

Jęz. angielski

 

Ćwiczenia w podręczniku: cała str. 66. Zrobić REVISION w zeszycie ćwiczeń po rozdziale 5. Str. 79 w podręczniku- słownictwo z ramek: HOBBIES(2), TV PROGRAMMES AND FILMS, TYPES OF MUSIC oraz ENGLISH TO GO.

matematyka

Zad. 1

Wykonaj mnożenie ułamka zwykłego i liczby:

a) 

b) 

c) 

d) 
Zad. 2

Wykonaj mnożenie ułamka zwykłego i liczby:

a) 

b) 

c) 

d) 

Zad. 3

Wykonaj mnożenie ułamków zwykłych:

b) 

c) 

d) 

Zad. 4

Wykonaj mnożenie liczb:

 

b) 

c) 

d) 

Zad. 5

Wykonaj mnożenie liczb:

a) 

b) 

c) 

d) 

Zad. 6

Wykonaj dzielenie ułamka zwykłego i liczby:

a) 

b) 

c) 

d) 

Zad. 7

Wykonaj dzielenie ułamka zwykłego i liczby:

 

a) 

b) 

c) 

d) 

Zad. 8

Wykonaj dzielenie ułamków:

a) 

b) 

c) 

d) 

Zad. 9

Wykonaj dzielenie liczb:

a) 

b) 

c) 

d) 

Zad. 10

Wykonaj dzielenie liczb:

a) 

b) 

c) 

d) 

Zad. 11

Jaka to liczba której 3/4 wynosi 24?

 

Zad. 12

Który ułamek jest większy:

  1.  czy ?
  2.  czy ?
  3.  czy ?
  4.  czy 

Zad. 13

Wykonaj działania:

Zad. 14

Wykonaj działania:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadanie 1.

a)2,7+1,5=……………..   b)0,7 – 0,2=………………. c)5,2+2,2=………………

 

d)4 – 2,1=……….......

e)3,7+1,7=............... f)1 – 0,2=…………………..  g)0,9+3,5=………………

 h)5 – 2,4=……………..

i)0,5+0,8=………………. j)4,5 – 0,6=………………..

 

 

 

 

 

Zadanie2.

Dodaj pisemnie. Pamiętaj o prawidłowym podpisaniu liczb.

 

2,15+1,4= …………………………………………………………………………………..                                    

3,24+2,15= …………………………………………………………………………………                                    

7,11+2,66= …………………………………………………………………………………                                    

5,2+2,34= ……………………………………………………………………………………                                   

4,53+13,12=    ………………………………………………………………………………..                                            

12,71+8,26= ………………………………………………………………………………..                                              

 

b)

24,13+52,9 = ………………………………………………………………………………

62,013+81,9= …………………………………………………………………………….

42,1+23,49= ……………………………………………………………………………….

35,28+35,9=    ……………………………………………………………………………….

56,47+23,6=    ……………………………………………………………………………….

34,26+6,18= ……………………………………………………………………………….

 

c)

2,54+21,9= ………………………………………………………………………………….

6,1+67,54= ………………………………………………………………………………….

4,75+3,7= …………………………………………………………………………………….

5,7+3,678= …………………………………………………………………………………..

2,934+59,34= ……………………………………………………………………………….

24,65+57,9= …………………………………………………………………………………

 

Zadanie3.

Pani Wanda kupiła 3 kg pomarańczy po 3,25zł za 1 kg, a pani Zofia 3,7kg jabłek po 2,50zł za 1 kg. Która z tych pań zapłaciła mniej za owoce(oblicz pisemnie)?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Zadanie4.

Oblicz. Pamiętaj o właściwym podpisaniu liczb.

a) 84,24 – 12,12=                   b) 67,28 – 12,29=                     c)7,89 – 0,99=

54,73 – 4,81=                         89,8 – 12,39=                   98,4 – 9,25=

67,16 – 12,5=                         78,66 – 23,89=                             69,3 – 18,34=

74,23 – 3,29=                         67,25 – 23,4=                   10,56 – 9,78=

89,14 – 67,23=                       35,64 – 16,48=                             22,19 – 8,81=

 

 

 

Zadanie5.

Oblicz sposobem pisemnym.

 

a) 8,45+9,843+12,8= ……………………………………………………………………………….

b) 15,763 – 2,89= ………………………………………………………………………………………..

c) 9,2 – 2,796= …………………………………………………………………………………………….

d) 87,23 – 9,12 = ………………………………………………………………………………………….

e) 2,87 ·  0,9…………………………………………………………………………………………….

f) 6,27 · 0,8= ………………………………………………………………………………………………..

g) 486,12 + 9,99= …………………………………………………………………………………………

h) 29,5 +79,64= ……………................................................................................

i) 672,04 · 0,2= ……………………………………………………………………………………………..

j) 78,24 · 0,4= ………………………………………………………………………………………………..

k) 12,58 · 2,6= ……………………………………………………………………………………………….

 

Zadanie6.

Rowerzysta przejechał 48 km i ma jeszcze do przejechania 0,25 całej trasy. Jaka długa jest ta trasa?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Zadanie7.

Oblicz.

4,69 + 1,444 = ……………………………………………………………………………………………………………

7,3 – 2,561 = ………………………………………………………………………………………………………………

10,7 + 8,627+ 4,03= ………………………………………………………………………………………………….

5,51 – 3,074 = …………………………………………………………………………………………………………….

91 – 68,9 = ………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

Zadanie8.

Kasia kupiła 1,6 kg jabłek po 2,40 zł za kilogram i 2,5 kg gruszek po 1,70 zł za kilogram. Jaką resztę otrzyma Kasia, płacąc banknotem 200 zł?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Zadanie9.

Mama Ali kupiła: 1,5 kg chleba, 75 dag cukierków, 200 g twarogu i żółty ser. Razem zakupy te ważyły 2 kg 85 dag. Ile ważył  żółty ser?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Zadanie10.

Oblicz.

 

3,24 : 0,8 = ………………………

63,12 : 0,6 = …………………….

0,52 : 0,4 = ………………………

9,76 : 0,4 = ………………………

0, 5016 : 0,11 = ……………….

3,128 : 0,8 = ……………………

6,25 : 0,25 = ……………………

5,38 : 2 = …………………………

0,45 : 0,3 = ………………………

0,432 : 0,4 = …………………… 

3,06 : 0,8 = ………………………

46,25 : 0,5 = …………………….

722,4 : 0,4 = …………………….

70,5 : 0,6 = ………………………

17,25 : 0,5 = …………………….

 

 

Zadanie11.

Iza zużyła na sałatkę 0,7kg ziemniaków, 0,75kg marchewki, 0,35kg pietruszki, 0,45kg kiszonych ogórków oraz 0,3kg jabłek. Ile ważą kupione warzywa i owoce?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Zadanie12.

Pióro kosztuje 9,36 zł, a długopis jest o 0,93 zł tańszy. Ile kosztuje długopis?

historia

  1. Tematy lekcji do zrealizowania z historii w klasie V-podręcznik+ zeszyt  ćwiczeń
  2. 1-2 Zanim powstała Polska.
  3. 3.Mieszko I i początki Polski.

4.Polska Bolesława Chrobrego.

biologia

Korzeń- organ podziemny rośliny. Przeczytać temat str.98-101, uzupełnić zeszyt ćwiczeń do str.68.W zeszycie przedmiotowym przepisać to co najważniejsze z podręcznika str. 101

geografia

Przeczytaj temat: Pierwsze podróże geograficzne str.91- 97, w zeszycie przedmiotowym odpowiedz na wszystkie ćwiczenia ze str. 97 (podręcznik). W zeszycie ćwiczeń uzupełnij do str 58.

 

 

 

ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 6

Przedmiot

Tematy

Jęz. polski

MATERIAŁ DO OPRACOWANIA z podręcznika

- szkoła mówienia i pisania s. 216-217+ ćwiczenia 1-7 s. 218 do tego tematu pisemnie w zeszycie

- Zbigniew Herbert „Pudełko zwane wyobraźnią” s. 219-220+ ćwiczenia 1i 3

s. 220  do tego tematu pisemnie w zeszycie                                                         

-  co już wiemy o wypowiedzeniach s. 227+ ćwiczenia   do tego tematu pisemnie w zeszycie

-  co łączy wyrazy w zdaniu s. 229-231+ ćwiczenia   1 i 2 s. 229, 3 s. 230, 7 s. 231do tego tematu pisemnie w zeszycie

- przecinek w zdaniu… s. 232-233+ ćwiczenia   do tego tematu pisemnie w zeszycie.

Jęz. angielski

  Str 67 w podręczniku- słownictwo z ramek: IN THE STREET, PHRASES WITH GET, CLOTHES, TELLING STORIES, HOUSES oraz ENGLISH TO GO.  Przeczytać: GRAMMAR str. 67 w podręczniku. Ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: 1,2 str. 42, 1 str. 43, 1 str.44. Przypominam o prezentacjach/ referatach- można je zrobić indywidualnie.

matematyka

Paragraf :  Okrąg i koło. Odległość punktu od prostej – należy rozwiązać w zeszycie przedmiotowym  pozostałe zadania, których  nie było na  lekcji.

 

 

Paragraf :  Kąty  - należy rozwiązać w zeszycie przedmiotowym  pozostałe zadania, których  nie było na  lekcji.

- narysować po jednym z kątów, ze wszystkich poznanych na lekcji

- opisać je i prawidłowo oznaczyć

- podać miary tych kątów

Paragraf :  Trójkąty - należy rozwiązać w zeszycie przedmiotowym  pozostałe zadania, których  nie było na  lekcji.

- narysować po jednym ze wszystkich poznanych trójkątów, obliczyć jego pole, prawidłowo oznaczyć, podać miary kątów wewnętrznych w tych trójkątach.

 

Uzupełmić ćwiczeniówkę do pragrafu – „Trójkąty”, będzie sprawdzana dn. 27.03.2020r.

historia

Tematy lekcji do zrealizowania z historii w klasie IV-podręcznik+ zeszyt  ćwiczeń

1.Rzeczpospolita pod rządami Wieletów.

2.Pierwszy rozbiór Polski.

3.Kultura polskiego oświecenia.

biologia

Przeczytaj temat: Ryby- kręgowce środowisk wodnych, do zeszytu przedmiotowego przepisz to co najważniejsze str.86 oraz odpowiedz pisemnie na 3 pytania ze str. 86 Podręcznik. Zeszyt ćwiczeń uzupełnij do strony 72.

geografia

Przygotuj się do sprawdzianu z działu: Gospodarka Europy. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń.

 

 

ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 7

 

Przedmiot

Zadania dla ucznia

Język polski

MATERIAŁ DO OPRACOWANIA z podręcznika

- zdania złożone s. 192 + ćwiczenia do tego tematu pisemnie w zeszycie

- rodzaje zdań złożonych współrzędnie i podrzędnie s. 195 + ćwiczenia do tego tematu pisemnie w zeszycie

- przecinek w zdaniu złożonym s. 199 + ćwiczenia do tego tematu pisemnie w zeszycie

- sprawdź wiedzę i umiejętności s. 203 + ćwiczenia do tego tematu pisemnie w zeszycie

- twórca i jego dzieło – Adam Mickiewicz s. 206

- Adam Mickiewicz „Świtezianka” s. 208 + definicja ballady + ćwiczenia 1-3 s. 211 do tego tematu pisemnie w zeszycie

- Adam Mickiewicz „Stepy akermańskie” s. 212 + definicja sonetu + ćwiczenia 1-4 s. 213 do tego tematu pisemnie w zeszycie

 

Język angielski

Str 165 w podręczniku- e-mail nieformalny. Ćw. F str.71, A,C,D str. 74 w podręczniku. Ćw. C str. 50, D,E,F str. 51, A,B,C,D str. 53 w zeszycie ćwiczeń.
Słownictwo w podręczniku str. 139,140.

Matematyka

Tematy dla kl. VII z matematyki

  1. Redukcja wyrazów podobnych

W zeszycie przedmiotowym należy rozwiązać zadaniaz podręcznika:

 zad.1, 2, 3, 4, 5,6/198

Dodatkowo w zeszycie przedmiotowym należy rozwiązać poniższe przykłady:

1.Przeprowadź redukcję wyrazów podobnych .
a) 7a +3b+ 4c+5a- 2b - 8c
b) 2a - 4b-5c - 6a - 3b +2c
c) 4a-2b+3-3a+6b-9
d) -4a +5b-7-2a-3b+3
e) 3x+ 5y -4x +6y -7x - 9y
f) -5x + 2y - 4x +5y+6x-3y
g) -2x+3y+3-2y-3x-4+y-4x+2
h ) x-2y-4-2x-5+y-3+2x_6y
2. doprowadź do najprostszej postaci
a) 2 (3a-4b +c ) -5(3a+b-2c)
b) 7(z+2y-3z) + 4 (2x-3y-5z)
c)-3(-2a-4b-c)-6 (x-7y-3z)

d) 2(a-3b) -3 (a-b) -5 (4a+3b)
e) -3(2x-3y) +5 (x+2y) -2 (3y-x)
f) 5 (b-2a) +3 (a-3b) -4 (2a-4b)
g) -7 (2a+3b) - 9 (a-2b) - 3 (3a+4b)

 

 

 

  1. Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian:

       W zeszycie przedmiotowym należy rozwiązać zadania z podręcznika:

       zad.1, 2, 3, 4, 5,6/206, 207

  1. Wyrażenia algebraiczne i procenty

 

       W zeszycie przedmiotowym należy rozwiązać zadania z podręcznika:

       zad.1, 2, 3, 4, 5,6/212, 213

 

  1. Powtórzenie IV podręcznik „Matematyka z kluczem ” str214, 215- zestaw 1 i zestaw 2.

 

Historia

Tematy lekcji do zrealizowania z historii w klasie VII-podręcznik+ zeszyt  ćwiczeń

1.Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku.

2.Kultura Polska na przełomie XIX i XX w.

3.Świat na drodze ku wojnie

4.Na frontach I wojny światowej.

 

Geografia

Geografia
Powtórz wiadomości z działu ROLNICTWO I PRZEMYSŁ POLSKI i przygotuj się do sprawdzianu. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń do str.91.(dla tych którzy nie oddali zeszytu ćwiczeń do sprawdzenia).

Biologia

Biologia
Powtórz wiadomości z działu UKŁAD WYDALNICZY i przygotuj się do sprawdzianu. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń do str.83.

Chemia

"Wartościowość pierwiastka w związku chemicznym - uzupełnienie wiadomości"

Praca obowiązkowa:

1. Proszę przepisać z podręcznika do zeszytu, ze zrozumieniem, pojęcia

" Zapamiętaj", strona 136

2. Proszę zapoznać się z filmami:

https://www.youtube.com/watch?v=JZk7Uv-PW5k

https://www.youtube.com/watch?v=3GpGUk3pack

https://www.youtube.com/watch?v=yDoJI8LH1Zk

https://www.youtube.com/watch?v=b1Ovvy8Tq-0

 

Praca nadobowiązkowa:

Plakat (technika i format dowolne) lub prezentacja nt. "Znaczenie wody w przyrodzie i życiu człowieka".

 

Fizyka

Paragraf: Ruch prostoliniowy zmienny – str.135-145

- obliczyć predkość końcową kulki w przeprowadzonym doświadcvzeniu z lekcji – str.143

- obliczyć przyrost kulki z doświadczenia – str.144

- rozwiązać zadania – wszystkie-  ze str.145.

 

 

 

ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 8

 

Przedmiot

Zadania dla ucznia

Język polski

- podręcznik s. 280- 281, ćwiczenia z ćwiczeniówki s. 112

- podręcznik s. 288-291, ćwiczenia z ćwiczeniówki s. 58-60

- podręcznik s. 293, ćwiczenia z ćwiczeniówki s. 61-64

- podręcznik s. 295- 298, ćwiczenia z ćwiczeniówki s. 65-68

-materiał teoretyczny i ćwiczenia z Repetytorium (to, czego nie zrobiliśmy)

- arkusze – od 2. do 4. włącznie (w całości z wypracowaniem)

Ćwiczenia w ćwiczeniówce, repetytorium oraz arkusze – PISEMNIE!

W repetytorium i arkuszach – ołówkiem.

 

Język angielski

Wykonanie zadań powtórzeniowych w REPETYTORIUM w rozdziale ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH- str. 151-162

Wykonanie pozostałych zadań w arkuszach egzaminacyjnych, łącznie z wypowiedziami pisemnymi.

Słownictwo w podręczniku str. 138,139.

 

Matematyka

 

Historia

Wypełnij w zeszytach ćwiczeń pięć wybranych tematów.

Geografia

Przygotuj referat dotyczący: Środowiska przyrodniczego Amazonii, fauny i flory Amazonii oraz zaproponuj działania mające na celu ochronę walorów przyrodniczych Amazonii.

Biologia

Przeczytaj temat: Zależności pokarmowe. W zeszycie przedmiotowym wypisz po 5 łańcuchów pokarmowych w lesie i w jeziorze. Podaj czynniki, które mogą spowodować zakłócenie równowagi ekosystemu.

Chemia

„Kwas metanowy i etanowy”

Praca obowiązkowa:

1. Proszę rozwiązać zadania: 3 i 4 (stechiometryczne) ze str.156 oraz 4 ze str.168 ( na podstawie równania ze str. 165)

2. Proszę zapoznać się z filmem:

https://www.youtube.com/watch?v=4sDphWzRNK8

 

Praca nadobowiązkowa:

Plakat (technika i format dowolne) lub prezentacja nt. "Kwasy karboksylowe wokół nas".

 

Fizyka

Paragraf 15 :   Ruch drgający     str.158 – 164

- wykonać doświadczenie 37- badania okresu drgań – str.161, na podstawie doświadczenia  obliczyć okres drgań i czestotliwość drgań wahadła (podobnie jak robiliśmy to w przykładzie ze strony 161). Opisać wyniki i zapisać wnioski.

- rozwiązać wszystkie zadania ze str. 163-164.

 

 

Źródło zdjęcia: https://zadania.info/