ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 1
|
PRZEDMIOT |
ZAKRES MATERIAŁU DO REALIZACJI |
|
Edukacja polonistyczna |
Uczniowie klasy I mają przeczytać i napisać: 1)temat z podręcznika 100.„Wiosenne porządki” ze strony 40 – 41 i opracowują pytania ze strony 40-41 oraz uzupełniają zeszyt ćwiczeń na stronie 27 2) Wypisują w zeszycie przedmiotowym z tekstów zamieszczonych na stronie 36-37 w podręczniku wyrazy z „rz”, „ż” 3)temat z podręcznika 101. „Z ostatniej chwili” ze strony i opracowuje ćwiczenia ze strony 43-44 oraz z zeszytu ćwiczeń wykonuje ćwiczenia ze stron28-29. 4) Wypisują w zeszycie przedmiotowym wyrazy z „ó”, „u” z tekstu zamieszczonego na stronie 43 oraz zapisują ćw. 1ze strony 44 w zeszycie przedmiotowym według pokazanego wzoru. 5) Uzupełnianie braków w zeszycie do kaligrafii. 6) Przeczytać lekturę „Jak Wojtek został strażakiem” (treść w załączniku 1) i narysować ilustrację do wybranego wydarzenia. Zachęcam do korzystania z platformy epodręczniki.pl na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej, gdzie udostępniony jest szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny; |
|
Edukacja matematyczna |
1)Wykonanie zadań z podręcznika ze strony 42 oraz zeszycie ćwiczeń ze strony 16 2)Proszę wykonać zadania i napisać je w zeszycie przedmiotowym: należy przeczytać treść zadania napisać do niego pytanie, rozwiązać działanie oraz udzielić odpowiedź: a) Tomek miał 9 maskotek. Dał bratu 3 maskotki. b) Agata miała 7 kulek. Zgubiła 5 kulek. c)To maskotki - kotki Weroniki, a tam maskotki Franka. d) To lalki Toli. Tu 2 lalki, a tu 3 lalki. 3)Wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń ze strony 17 5. Proszę rozwiązać zadania i napisać je w zeszycie: a) W domu Franka są 2 psy i 1 papuga. Ile nóg mają razem zwierzęta?
………………………………………………………………………………….. Odp. Zwierzęta mają razem ………… nóg.
b)Janek maluje płot u dziadka w ogrodzie. Płot zbudowany jest z 10 desek, Janek pomalował dopiero 3 deski. Ile desek zostało Jankowi do pomalowania?
…………………………………………………………………………………… Odp. Jankowi zostało do pomalowania ……………… desek.
c)Janek maluje płot u dziadka w ogrodzie. Płot zbudowany jest z 10 desek, Janek pomalował dopiero 3 deski. Ile desek zostało Jankowi do pomalowania?
…………………………………………………………………………………… Odp. Jankowi zostało do pomalowania ……………… desek.
|
|
Język angielski |
Korzystanie ze strony internetowej www.sparksfunzone.pl w celu utrwalenia i poszerzenia znajomości słownictwa. Utrwalenie piosenek i wierszyków zamieszczonych w podręcznikach.
|
Załącznik 1
JAK WOJTEK ZOSTAŁ STRAŻAKIEM
Lasem, łąką, polem
Biegną kręte dróżki.
Zawiodą nas one
do wsi Kozie Różki.
Ta wioska od dawna
w okolicy słynie
ze straży pożarnej
najdzielniejszej w gminie.
Mają tu strażacy
samochód czerwony.
Na szerokich kołach
Czarne lśnią opony.
Mają sprzęt strażacki,
bogaty, nie skąpy:
drabiny, gaśnice,
sikawki i pompy.
Wszystko zawsze działa
Sprawnie jak należy.
A strażacy tutaj –
To sam kwiat młodzieży.
Zgrabni, silni, młodzi,
Opaleni chłopcy.
Dumni są z nich swoi,
A chwalą ich obcy.
Każdy z nich ma mundur,
Toporek ze stali
I hełm, w którym słońce
Złotą świeczkę pali.
W środku wioski stoi
dom nie byle jaki –
strażacka remiza.
Napis tam jest taki:
OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA
we wsi KOZIE RÓŻKI
Bije dzwon na alarm.
Już śpieszą strażacy –
Czasem w nocy - ze snu
Czasem w dzień – od pracy.
W strażackiej remizie
Wieczorem w sobotę lśni klarnet srebrzysty,
Puzony lśnią złote.
I talerz o talerz
Uderza znienacka.
Nie lubi próżnować
Orkiestra strażacka.
Tuż, tuż przy orkiestrze
Siadł Wojtek na ławie.
Przygląda się bacznie
strażackiej zabawie.
Hej, strażacy ochotnicy,
znani w całej okolicy!
Oto mały Wojtek marzy,
żeby z wami służyć w straży:
Chciałbym gasić z wami ogień,
Nieść ratunek, nie znać trwogi...
Myśli o tym w dzień, a nocą
Śni o hełmach, co się złocą.
Poradzili więc Wojtkowi weseli strażacy,
Żeby poszedł do kowala.
Kowal Bonifacy
Jest tu komendantem
Strażackiej drużyny.
Serce złote, dusza szczera,
Chociaż groźny z miny...
Kowal wąsa kręci:
Cenię twoje chęci!
Palec wzniósł do góry,
Patrzy na chłopaka:
Jeszcześ mi za mały
Smyku na strażaka.
Rusza kowal wąsem,
A wąs miał jak wiecha.
Będziesz w straży,
Gdy się z Wojtka
Przemienisz w Wojciecha!
Wraca Wojtek do domu...
Gdy zasypia tak myśli:
Niech mi w nocy się przyśni
Wóz strażacki
I jeszcze, że gram pięknie w orkiestrze
Poszli w pole starsi, młodzież
Wojtek został sam w ogrodzie.
Wtem – zagrzmiało niedaleko.
Okolicą
echo dudni.
Będzie burza
przed południem!
Błyskawice tną jak baty,
Aż drżą szyby w oknach chaty.
Wtem: huk!
Czy to świat się wali
Pożar! Pożar!
Dom się pali!
Echo grzmotem odpowiada.
Piorun trafił w dom sąsiada!...
Już ogień na strzechę
wdziera się zdradziecko.
Naraz słyszy Wojtek:
W izbie płacze dziecko.
To w płonącym domu
w łóżeczku z wikliny
obudził się Henio,
sąsiadowy synek.
Ani jednej chwili
Nie ma do stracenia!
Brzdęk! Wybita szyba.
Wyniósł Wojtek Henia.
Trzeszczą suche belki,
Pułap w izbie płonie.
Teraz do remizy!
Wojtek jest przy dzwonie!
Bim-bam! Na ratunek!
Bije dzwon na alarm.
Żniwiarze głos dzwonu usłyszeli z dala.
Już biegną strażacy.
Przerwana robota.
Samochód z remizy
wyskoczył przez wrota.
I warczy i pędzi,
Aż pył bije w oczy.
A Wojtek wciąż dzwoni:
Ratunku! Pomocy!
Pożar ugaszony.
Dzielni są strażacy!
Kto dzwonił na alarm?
Pyta Bonifacy.
I pytają ludzie:
Kto małego Henia
Wyniósł w czasie burzy
Z dymu i płomienia?
To Wojtek! To Wojtek!
Ktoś nagle zawołał
Otoczyli ludzie Wojtusia dokoła.
Ściskają mu ręce,
Wołają:
Niech żyje!!!
Serduszko Wojtusia radośnie dziś bije...
Ujrzał Wojtek z dala
Sam komendant straży.
Podchodzi do chłopca
Z uśmiechem na twarzy.
Ściska dłoń, wąs gładzi.
A wąs miał jak wiecha.
Czyn ten ciebie Wojtku,
Przemienił w Wojciecha.
Niech się wszyscy wkoło
Dowiedzą dziś o tym:
Czeka cię nagroda,
Hełm strażacki, złoty.
Będziesz Wojtku służył
W ochotniczej straży
I pojedziesz z nami,
Gdy pożar się zdarzy.
Wraca Wojtek do domu.
Idzie dróżką znajomą.
Jest wesoły, szczęśliwy:
Strażak ze mnie prawdziwy!
Spójrzcie: pędzi drogą
Straży oddział chwacki.
Wojtek jedzie pierwszy,
Gra sygnał strażacki.
Pędzi straż pożarna
Przez drogi i dróżki.
Wybiegają z domów
całe Kozie Różki.
Wojtek – strażak siedzi
tuż przy Bonifacym.
Patrzcie, patrzcie, ludzie,
To nasi strażacy!
Śpieszą na ratunek.
Uciekajmy z drogi!
Niech żyją strażacy,
Co nie znają trwogi!!!
ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 2
|
Przedmiot |
Zadania dla ucznia |
|
Język polski |
Praca w Podr. zintegr. S.38-60.Karty pracy zintegr.s.46-68. Ćwiczenia z poleceniem wykonania w zeszycie, należy tak wykonać. Nadal ćwiczyć czytanie oraz ortografię m.in. w podanych wcześniej testach i korzystając ze strony Dyktanda.net. Korzystanie ze strony epodreczniki.pl/wczesnoszkolna. |
|
Język angielski |
Korzystanie ze strony internetowej www.sparksfunzone.pl w celu utrwalenia i poszerzenia znajomości słownictwa. Utrwalenie piosenek i wierszyków zamieszczonych w podręcznikach. |
|
Matematyka |
Praca z Podr. matem. s.22-35.Karty matem. s. 34-47. Zadania trudne dla dziecka , proszę zaznaczyć karteczkami- wyjaśnię. Utrwalić tabliczkę mnożenia i dzielenie w zakresie minimum 50. Korzystanie ze strony epodreczniki.pl/wczesnoszkolna. |
ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 3
|
Przedmiot |
Zadania dla ucznia |
|
Język polski |
Przeczytać lekturę pt. „Oto jest Kasia”. Po przeczytaniu opisać postać głównej bohaterki Kasi. Wygląd zewnętrzny oraz zachowanie. OPIS WYKONAĆ W ZESZYCIE PRZEDMIOTOWYM |
|
Język angielski |
Korzystanie ze strony internetowej www.sparksfunzone.pl w celu utrwalenia i poszerzenia znajomości słownictwa. Utrwalenie piosenek i wierszyków zamieszczonych w podręcznikach.
|
|
Matematyka |
Wykonać zadania w ćwiczeniówce od strony 23 do 33. Zadania z tematu „Pomyślę i rozwiążę”, rozwiązania zapisujemy w zeszycie przedmiotowym |
ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 4
|
Przedmiot |
Zadania dla ucznia |
|
Język polski |
Rozkład materiału języka polskiego dla kl. IV
Temat 1. Co wiemy o zdaniach oznajmujących, pytających i rozkazujących? Powtórzenie wiadomości.
Ćwiczenia do samodzielnej pracy w domu:
Ćw. 1
Do każdego zdania ułóż pytanie dotyczące podkreślonego wyrazu. Przykład : Tomek zgubił się w podziemnych tunelach. Kto zgubił się w podziemnych tunelach?
Chłopiec zauważył w skale tajemnicze malowidło ………………………………………………………………………….. Z głębi jaskini doszedł do niego przerażający pomruk. ………………………………………………………………………….. Tomek obejrzał się za siebie. …………………………………………………………………………… Coś zbliżało się w jego stronę. …………………………………………………………………………...
Ćw. 2 Odszukaj w Internecie, jak brzmiało najstarsze zdanie wypowiedziane w języku polskim. Zapisz je i określ, czy to zdanie oznajmujące, pytające czy rozkazujące.
Temat 2 Rzeczownik jako odmienna część mowy - ćwiczenia praktyczne. Ćwiczenia do samodzielnej pracy w domu:
Ćw. 1 Rozwiń podane zdania, tak aby w każdym z nich wystąpiły przynajmniej dwa rzeczowniki.
Jutro pojedziemy razem. …………………………………………………………………………………………………………………………………….. Pomalował na fioletowo. ……………………………………………………………………………………………………………………………………..
Ćw. 2 Określ rodzaj każdego z podanych rzeczowników: Sala – Napis – Wyjście- Sufit- Równowaga- Dzieci- Słowo- Koledzy- Rysunek- Okno- Stworzenia-
Ćw. 3 Ułóż trzy zdania z rzeczownikami rodzaju żeńskiego.
Temat 3 Deklinacja rzeczownika – utrwalenie wiadomości.
Ćwiczenia do samodzielnej pracy w domu:
Ćw. 1 Odmień przez przypadki oraz liczby rzeczowniki : okno, chłopiec, palma. Pamiętaj o właściwej kolejności przypadków oraz o odmianie w liczbie pojedynczej i mnogiej.
Ćw. 2 Odmień przez przypadki (liczba pojedyncza):
Mianownik – babcia Dopełniacz – Celownik – Biernik – Narzędnik – Miejscownik – Wołacz –
Mianownik – wróbel Dopełniacz – Celownik – Biernik – Narzędnik – Miejscownik – Wołacz –
Odmień przez przypadki (liczba mnoga):
Mianownik – przyjaciele Dopełniacz – Celownik – Biernik – Narzędnik – Miejscownik – Wołacz –
Mianownik – słonice Dopełniacz – Celownik – Biernik – Narzędnik – Miejscownik – Wołacz –
Ćw. 3 Uzupełnij zdania. Wstaw rzeczownik w odpowiednim przypadku.
Ręce myjemy (mydło)................................................................................................................. Z (porzeczki) ..............................................zrobiono dżem. Szklanki są ze (szkło)................................................................................................................
Temat 4 Pisownia wyrazów z „ó” i „u” – utrwalenie reguł ortograficznych Ćw. 1 Wstaw właściwą literę, uzasadnij swój wybór. Przykłady zas....wka ( wpisuję „u” gdyż to wyjątek), mi...d (wpisuję „ó” ponieważ wymienia się na „o”) itd. szk...łka źr..dło mal...ch sp....dnica kresk...wka ws....wka brz....szek dziad...nio c..rka lekt..ra ...wczesny ham..lec s..kienka sk...wka przepi...rka Ćw. 2 Uzupełnij wyrazy („ó”, „u”). Zastanów się nad ich pisownią. Mn...stwo, wr...żka, w...jek, Mikołajczyk...wna, maj...wka, poł..dnie, kier...nek, niepok...j, dop...ki, p...źno, spr...bować, wyp...kłe, k...listy, przyjaci..ł, rys..nek, chor...je, ....rzędowy, powt...rka, skr...cony, bi..ro, pi....rnik, l...dowy.
Temat 5 Jaką funkcję pełni przymiotnik ? Utrwalenie wiadomości. Ćw. 1 Ćw. 2.
mędrzec – wędkarz – stół – biel – mleko – woda – komputer – lekarz – książka – grzech –
Temat 7
Jak opisać postać? Utrwalenie umiejętności opisu wybranego bohatera literackiego.
Ćw. 1 Korzystając z informacji zawartej w ramce wyżej, opisz ulubionego bohatera „Akademii Pana Kleksa”. Praca powinna zawierać minimum 50 słów.
Temat 8
Koniugacja czasownika – powtórzenie wiadomości.
Ćw. 1
Dopisz prawidłową formę czasownika.
Ja czytam Ty.......... On/ona/ono................
My czytamy Wy.............. Oni..............
Do podanych czasowników dopisz ich formy w czasie przeszłym. piorę...................................................... leżę....................................................... siedzę.................................................... uczę się................................................. myję się................................................ jem........................................................
Do podanych czasowników dopisz ich formy w czasie przyszłym. idę........................................................ szyję..................................................... rzucam................................................. śpię...................................................... niosę.................................................... wiozę...................................................
Do podanych czasowników dopisz ich bezokoliczniki. piszę......................................... rysuję....................................... bawię się.................................. biegnę...................................... mijam..................................... zamykam...............................
Temat 9 Jaką funkcję pełni przysłówek? Powtórzenie wiadomości
Ćw. 1
Do podanych czasowników dopisz odpowiednie przysłówki: szybko, ładnie, pięknie, zwinnie, dobrze, głośno.
Czytać (jak?)............................................................................ Rysować (jak?)........................................................................ Malować (jak?)........................................................................ Biegać (jak?)........................................................................... Tańczyć (jak?)......................................................................... Pływać (jak?)...........................................................................
Ćw. 2
Napisz zdania z przysłówkami: szybko, uroczo, starannie, mocno
Ćw. 3
Podkreśl przysłówki:
Przenigdy w ten sposób nie myślałam. Zielona piłka poleciała bardzo daleko. Przeciwnie niż Jolka dostałam 5 z fizyki. Umówię się z Tobą jutro. Latawiec znajduje się bardzo wysoko.
Temat 10 Przyimek i spójnik- ćwiczenia.
Ćw. 1
W podanych zdaniach podkreśl przyimki. • Adam jest skory do gniewu.
Ćw. 2
• Pokój znajduje się na poddaszu.
Ćw. 3
Uzupełnij zdanie dowolnym, ale pasującym wyrażeniem przyimkowym. • Książka znajduje się ………………………………….. .
Ćw. 4
Połącz wyrazy z jednej grupy z wyrazami z drugiej, tak by powstały wyrażenia przyimkowe. • Wieczorem uczę się ………………………………… historii.
Ćw. 5
Uzupełnij podany tekst brakującymi spójnikami:
|
|
Język angielski |
Klasa 4 język angielski Utrwalenie słownictwa i gramatyki z ostatnich dwóch rozdziałów. Słownictwo z tematów w podręczniku w rozdziale 7: Can she dance?, Can you sing?, This is our song.
|
|
Matematyka |
Matematyka 4 Uzupełnić zeszyty ćwiczeń i rozwiązać zadania.
Początek formularza Zadanie 1
C
E, C, B, A
na rysunku nie ma odcinków prostopadłych
AD i DC
15 dm
2 cm 2 mm
16 cm
40 cm
20 cm
1:300 000 adanie 1 1029
3091
187
113
9 200
127 reszta 6
37
31500
4416 zł
1110
4. W kartonie jest mieści się 13 opakowań kefiru. Do sklepu przywieziono 23 takie kartony. Ile opakowań kefiru przywieziono? 5. W kinie jest 17 rzędów foteli, po 24 fotele. Ile jest miejsc w tym kinie? 6. Najszybszy lot balonem przez Atlantyk trwał 31 godzin. W ciągu godziny przeciętnie balon przelatywał ok 87 km. Jak długą trasę pokonał? 7. W roku 1952 pobito rekord, przepływając statkiem przez Atlantyk w 3 dni i 10 godzin. W trakcie tego rejsu statek pokonywał w ciągu godziny 66 km. Jaka była długość tej trasy? 8. Najszybsze auto świata jest w stanie przejechac 480 km w ciągu godziny. Jak długą trasę przejechałoby to auto w ciągu 17 godzi, jeśli jechałby bez przerw z maksymalną prędkością? 9. Z największej stacji metra na świecie dziennie korzysta 2 650 osób. Ile osób korzysta z tej stacji w ciągu 30 dni? 10. Każdego dnia koliber wypija nektar z około 2000 kwiatów. Ile kwiatów odwiedza koliber w ciągu roku? 11. Z kopalni wysłano 18 wagonów z węglem po 32 tony w każdym. Ile ton węgla wysłano z kopalni?
12. W nowej szkole planowano utworzyć 18 klas po 26 uczniów w każdej klasie. Ilu uczniów miało uczęszczać do tej szkoły? 13. W planach wycieczki do Torunia jest m.in. zwiedzanie planetarium, muzeum piernika oraz kina. Oblicz, ile wyniósł koszt wycieczki, jeśli było 42 uczestników, a bilety za atrakcje kosztowały kolejno 12 zł, 8 zł i 18 zł. 14. Ślimak winniczek, ważący tylko 16 g, potrafi ciągnąć za sobą ciężar, który waży 200 razy więcej niż on sam. Chrząszcz rohatyniec nosorożec waży zaledwie 4 gramy, a może uciągnąć ciężar 850 razy większy. Które z tych zwierząt potrafi uciągnąć większy ciężar? O ile większy? 15. Właściciel sklepu z akcesoriami szkolnymi zamówił 32 tornistry szkolne po 140 zł każdy . Ile łącznie warte są tornistry zamówione do sklepu? 16. Oblicz z ilu minut składa się tydzień? 17. Mama Oli zamierza kupić nową pralkę. I wpłata wynosi 420zł. Pozostała kwota ma być spłacona w 12 miesięcznych ratach, po 95zł. Ile kosztuje ta pralka? 18. Ile trzeba zapłacić za cztery koła samochodowe, jeżeli jedno koło kosztuje 229zł Ile reszty zostanie z 1000zł?
4. W jednym opakowanie znajduje się 6 kredek. Ile potrzeba opakowań kredek, aby mieć 276 kredek? 5. Do pewnego biura zakupiono 7 jednakowych biurek. Zapłacono 2352 zł. Ile kosztowało jedno biurko? 6. Jak podzielić 582 zł pomiędzy 3 osoby? Jaką kwotę dostanie każda z tych osób? 7. Rada Rodziców szkoły w Krakowie postanowiła kupić nagrody, każda po 8 zł. Na ten cel może przeznaczyć 184 zł. Ile nagród kupi za tą kwotę? 8. Mieszkańcy kamienicy złożyli się na wymiane okien. Każda z 9 rodzin wpłaciła po 700 zł. Koszt wymiany okien wyniósł 4779 zł.. Pieniądze, które pozostały zostały podzielone i zwrócone pomiędzy 9 rodzin. Ile pieniędzy dostała każda rodzina? 9. Rowerzysta planuje przemierzyć w ciągu tygodnia 798 km. Oblicz ile km przebędzie rowerzysta każdego dnia? 10. Podczas świątecznego kiermaszu uczniowie klasy IV zorganizaowali loterię, w której jeden los kosztował 8 zł. Dochód z loterii wyniósł 360 zł. Ile biletów sprzedano? 11. Do ilorazu liczb 2989 i 7 dodaj iloczyn liczb 9 i 706. Jaką liczbę otrzymasz? 12. Od iloczynu liczb 8 i 654 odejmij iloraz liczb 6042 i 6. Jaką liczbe otrzymasz? 13. Pani Hiacynta kupiła lodówkę za 1106 zł. Należność należy spłacić w 7 równych ratach. Ile wynosi jedna rata? 14. Telewizor kosztuje 2140 złotych. Przy kupnie na raty należy wpłacić 300 złotych, a resztę w 8 równych ratach. Jaka będzie wysokość każdej raty? 15. Do ilorazu liczb 917 i 7 dodaj 18. Jaką liczbę otrzymasz? 16. W pięciu identycznych dużych zbiornikach mieści 3425 litrów mleka, a w dziewięciu identycznych małych zbiornikach mieści się 3906 litrów mleka. O ile litrów mleka więcej znajduje się w dużym pojemniku niż w małym/ 17. Alicja zapisała pewną liczbę i pomnożyła ją przez 8. Następnie otrzymany wynik pomnożyła przez 5 i otrzymała 2440. Jaką liczbę zapisała Alicja? 18. Podczas międzyszkolnych zawodów sportowych w Poznaniu brały udział 9 osobowe drużyny. Każdą szkołę mogła reprezentować tylko jedna drużyna. Przyjechało 216 zawodników. Ile szkół wzięło udział w tych zawodach? 19. Na szczyt kursuje kolejka, która w jednym wagoniku może zmieścić 6 osób. Oblicz, ile wagoników musi zarezerwować kierownik wycieczki dla 126 osób?, Dół formularza
|
|
Historia |
Tematy lekcji do zrealizowania z historii w klasie IV-podręcznik+ zeszyt ćwiczeń 1.Jan Zamoyski-druga osoba po królu. 2. XVIII wiek - stulecie wojen.
|
|
Przyroda |
Przyroda 4
|
ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 5
|
Przedmiot |
Tematy |
|
Jęz. polski |
Temat 1 Opowiadanie twórcze z dialogiem – powtórzenie. Ćwiczenia do samodzielnej pracy w domu. Ćw. 1 Napisz opowiadanie odtwórcze z dialogiem na podstawie planu wydarzeń.
Temat 2 Czasownik - ćwiczenia utrwalające Ćwiczenia do samodzielnej pracy w domu. Ćw. 1 Od podanych czasowników utwórz bezokoliczniki. Ćw. 2 Odmień przez osoby w liczbie pojedynczej i mnogiej w czasie teraźniejszym czasownik rosnąć.
Ćw. 3 Od podanych czasowników utwórz czas przyszły. Ćw. 4 Dopisz formy czasu przeszłego w rodzaju męskim, liczbie pojedynczej.
Temat 3 Odmiana rzeczownika przez przypadki- ćwiczenia utrwalające. Ćwiczenia do samodzielnej pracy w domu.
Ćw. 1 Odmień przez przypadki i liczby rzeczownik : łyżka, duch, mąka Ćw. 2 Określ liczbę, rodzaj i przypadek rzeczowników podkreślonych w zdaniach. Dawno temu Brytanią władał król Artur......................... Ćw. 3 Od podanych czasowników i przymiotników utwórz rzeczowniki. Biegać-......................
Temat 4 Pisownia wyrazów z ą i ę – powtórzenie wiadomości
Ćw. 1 Proszę uzupełnić przy pomocy ą, ę, en, on, em, om. Umi..... śpiewać ari...... z “Carmen”. Oni powtarzaj..... gramatyk...... włosk....., a jutro b.....d..... uczyć się ortografii. Moi rodzice znaj...... Ul..... i jej córk......, Agnieszk...... Na poczcie czynne są tylko dwa oki....ka. Wszyscy podziwiaj..... tego artyst...... Tłumacz..... chłopc........, iczni......... i student......, że rzeczowniki zwierz....... i rami....... odmieniaj....... się nieregularnie. Nie rozumi......, co oni mówi........ Czy twoi bracia umiej....... już czytać? Narysuj duże sł......ko. D..........tyści pl.........buj.......... z........by z rutyn............ Przyjad.......... z moj....... kuzynk......... Włożyła zielon......... suki..........k...... i seledynow....... kamizelk........ ozdobion........ kor........k........ Nie mów o tym dzieci......... Ta ksi........żka jest bez s......su. 2. To jest k.......pozycja na b.....ben i wil.......czelę. Rec.......z......t bardzo chwalił jego tal........t. Podobno ten dyryg.......t zawsze k........pie się przy muzyce. W tym okresie cz........sto śpiewamy kol.......dy. Czy tr.......bacz gra na tr......bce? Pewien t........gi bl........dyn zasn........ł na k.........cercie. Pojechał poci........giem na k........kurs pios........ki na W.......gry. Sklep został zamkni........ty z powodu rem.......tu. Ksi.......ż....... zna ksi.......dza, który nie ma z........bów. Ten k.........duktor jest podobno sk......py i t........py. Cz.....sto mieszkamy w k.........fortowym hotelu. Czy ten bas........ jest gł........boki?
Temat 5 Co już wiemy o przymiotniku? Przypomnienie wiadomości. Ćw. 1 Odmień przez przypadki następujące przymiotniki: Określ stopień przymiotników w zdaniu wpisując kolejno obok zdania: stopień równy (R), stopień wyższy (W), stopień najwyższy (N). Temat 6 Jak stopniować przymiotniki? Ćwiczenia Ćw. 1 Spróbuj dokonać stopniowania przymiotników. Dokonaj stopniowania przymiotników nieregularnych.
Temat 7 Relacja z wydarzenia- ćwiczenia w pisaniu sprawozdania. Budowa sprawozdania: Ćw. 1 Zredaguj sprawozdanie z wydarzenia, które ostatnio odbyło się w Twojej szkole. Pamiętaj o prawidłowej budowie sprawozdania!!!
Temat 8 Liczymy na języku polskim- ćwiczenia utrwalające Ćw. 1 Przyporządkuj liczebniki do odpowiedniej grupy. Ćw. 2 Wpisz poprawną formę liczebników.
Przepisz zdanie, zastępując datę liczebnikami.
Temat 9 Pisownia wyrazów z ó i u – dyktando sprawdzające poznane reguły ortograficzne Dyktando 1.
Dyktando 2. Sz…stego gr…dnia postanowiliśmy wybrać się w g…ry. Tr…dno było …stalić inny termin. J…rek nie m…gł wcześniej z powodu klas…wki, natomiast K…ba nie chciał oderwać się od nowego komp…tera. Spotkaliśmy się o …smej, na rogu …licy Kr…lewskiej, obok za…łka. A…tobus odjechał p…nkt...alnie. W B...kowinie byliśmy po dw…ch godzinach. W świetnych h…morach r…szyliśmy pod g…rę. Dyktando 3 Miała na imię Agnieszka. Przeprowadziła się ze Śr__dmieścia i zamieszkała przy __licy Jasnej w domu z czerwoną dach__wką. Była to nied__ża, r__chliwa dziewczyna o orzechowych oczach i r__żanej cerze. Jej p__szyste włosy b__jnie wiły się wok__ł głowy, a opadające kosmyki spinała kolorowymi ws__wkami.
Temat 10 Pisownia rz i ż – powtórzenie wiadomości Dyktando 1. Od rana p....eśladował Filipa pech. Wszystkie p....ygotowania do podró....y były zakończone i rodzina Konopków poszła na pla....ę, aby po....egnać się z mo....em i ostatni raz p....ejść się jego b....egiem.
Dyktando 2 Był ma...ec. Dwie p...yjaciółki podą...ały dró...ką wzdłu... jeziora, pokrytego jeszcze dość grubym lodem.
|
|
Jęz. angielski |
Ćwiczenia w podręczniku: cała str. 66. Zrobić REVISION w zeszycie ćwiczeń po rozdziale 5. Str. 79 w podręczniku- słownictwo z ramek: HOBBIES(2), TV PROGRAMMES AND FILMS, TYPES OF MUSIC oraz ENGLISH TO GO. |
|
matematyka |
Zad. 1 Wykonaj mnożenie ułamka zwykłego i liczby: a) b) c) d) Wykonaj mnożenie ułamka zwykłego i liczby: a) b) c) d) Zad. 3 Wykonaj mnożenie ułamków zwykłych: ) b) c) d) Zad. 4 Wykonaj mnożenie liczb:
) b) c) d) Zad. 5 Wykonaj mnożenie liczb: a) b) c) d) Zad. 6 Wykonaj dzielenie ułamka zwykłego i liczby: a) b) c) d) Zad. 7 Wykonaj dzielenie ułamka zwykłego i liczby:
a) b) c) d) Zad. 8 Wykonaj dzielenie ułamków: a) b) c) d) Zad. 9 Wykonaj dzielenie liczb: a) b) c) d) Zad. 10 Wykonaj dzielenie liczb: a) b) c) d) Zad. 11 Jaka to liczba której 3/4 wynosi 24?
Zad. 12 Który ułamek jest większy:
Zad. 13 Wykonaj działania: Zad. 14 Wykonaj działania:
Zadanie 1. a)2,7+1,5=…………….. b)0,7 – 0,2=………………. c)5,2+2,2=………………
d)4 – 2,1=………....... e)3,7+1,7=............... f)1 – 0,2=………………….. g)0,9+3,5=……………… h)5 – 2,4=…………….. i)0,5+0,8=………………. j)4,5 – 0,6=………………..
Zadanie2. Dodaj pisemnie. Pamiętaj o prawidłowym podpisaniu liczb.
2,15+1,4= ………………………………………………………………………………….. 3,24+2,15= ………………………………………………………………………………… 7,11+2,66= ………………………………………………………………………………… 5,2+2,34= …………………………………………………………………………………… 4,53+13,12= ……………………………………………………………………………….. 12,71+8,26= ………………………………………………………………………………..
b) 24,13+52,9 = ……………………………………………………………………………… 62,013+81,9= ……………………………………………………………………………. 42,1+23,49= ………………………………………………………………………………. 35,28+35,9= ………………………………………………………………………………. 56,47+23,6= ………………………………………………………………………………. 34,26+6,18= ……………………………………………………………………………….
c) 2,54+21,9= …………………………………………………………………………………. 6,1+67,54= …………………………………………………………………………………. 4,75+3,7= ……………………………………………………………………………………. 5,7+3,678= ………………………………………………………………………………….. 2,934+59,34= ………………………………………………………………………………. 24,65+57,9= …………………………………………………………………………………
Zadanie3. Pani Wanda kupiła 3 kg pomarańczy po 3,25zł za 1 kg, a pani Zofia 3,7kg jabłek po 2,50zł za 1 kg. Która z tych pań zapłaciła mniej za owoce(oblicz pisemnie)? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Zadanie4. Oblicz. Pamiętaj o właściwym podpisaniu liczb. a) 84,24 – 12,12= b) 67,28 – 12,29= c)7,89 – 0,99= 54,73 – 4,81= 89,8 – 12,39= 98,4 – 9,25= 67,16 – 12,5= 78,66 – 23,89= 69,3 – 18,34= 74,23 – 3,29= 67,25 – 23,4= 10,56 – 9,78= 89,14 – 67,23= 35,64 – 16,48= 22,19 – 8,81=
Zadanie5. Oblicz sposobem pisemnym.
a) 8,45+9,843+12,8= ………………………………………………………………………………. b) 15,763 – 2,89= ……………………………………………………………………………………….. c) 9,2 – 2,796= ……………………………………………………………………………………………. d) 87,23 – 9,12 = …………………………………………………………………………………………. e) 2,87 · 0,9……………………………………………………………………………………………. f) 6,27 · 0,8= ……………………………………………………………………………………………….. g) 486,12 + 9,99= ………………………………………………………………………………………… h) 29,5 +79,64= ……………................................................................................ i) 672,04 · 0,2= …………………………………………………………………………………………….. j) 78,24 · 0,4= ……………………………………………………………………………………………….. k) 12,58 · 2,6= ……………………………………………………………………………………………….
Zadanie6. Rowerzysta przejechał 48 km i ma jeszcze do przejechania 0,25 całej trasy. Jaka długa jest ta trasa? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Zadanie7. Oblicz. 4,69 + 1,444 = …………………………………………………………………………………………………………… 7,3 – 2,561 = ……………………………………………………………………………………………………………… 10,7 + 8,627+ 4,03= …………………………………………………………………………………………………. 5,51 – 3,074 = ……………………………………………………………………………………………………………. 91 – 68,9 = ………………………………………………………………………………………………………………….
Zadanie8. Kasia kupiła 1,6 kg jabłek po 2,40 zł za kilogram i 2,5 kg gruszek po 1,70 zł za kilogram. Jaką resztę otrzyma Kasia, płacąc banknotem 200 zł? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Zadanie9. Mama Ali kupiła: 1,5 kg chleba, 75 dag cukierków, 200 g twarogu i żółty ser. Razem zakupy te ważyły 2 kg 85 dag. Ile ważył żółty ser? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Zadanie10. Oblicz.
3,24 : 0,8 = ……………………… 63,12 : 0,6 = ……………………. 0,52 : 0,4 = ……………………… 9,76 : 0,4 = ……………………… 0, 5016 : 0,11 = ………………. 3,128 : 0,8 = …………………… 6,25 : 0,25 = …………………… 5,38 : 2 = ………………………… 0,45 : 0,3 = ……………………… 0,432 : 0,4 = …………………… 3,06 : 0,8 = ……………………… 46,25 : 0,5 = ……………………. 722,4 : 0,4 = ……………………. 70,5 : 0,6 = ……………………… 17,25 : 0,5 = …………………….
Zadanie11. Iza zużyła na sałatkę 0,7kg ziemniaków, 0,75kg marchewki, 0,35kg pietruszki, 0,45kg kiszonych ogórków oraz 0,3kg jabłek. Ile ważą kupione warzywa i owoce? ………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Zadanie12. Pióro kosztuje 9,36 zł, a długopis jest o 0,93 zł tańszy. Ile kosztuje długopis? |
|
historia |
4.Polska Bolesława Chrobrego. |
|
biologia |
Korzeń- organ podziemny rośliny. Przeczytać temat str.98-101, uzupełnić zeszyt ćwiczeń do str.68.W zeszycie przedmiotowym przepisać to co najważniejsze z podręcznika str. 101 |
|
geografia |
Przeczytaj temat: Pierwsze podróże geograficzne str.91- 97, w zeszycie przedmiotowym odpowiedz na wszystkie ćwiczenia ze str. 97 (podręcznik). W zeszycie ćwiczeń uzupełnij do str 58. |
ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 6
|
Przedmiot |
Tematy |
|
Jęz. polski |
MATERIAŁ DO OPRACOWANIA z podręcznika - szkoła mówienia i pisania s. 216-217+ ćwiczenia 1-7 s. 218 do tego tematu pisemnie w zeszycie - Zbigniew Herbert „Pudełko zwane wyobraźnią” s. 219-220+ ćwiczenia 1i 3 s. 220 do tego tematu pisemnie w zeszycie - co już wiemy o wypowiedzeniach s. 227+ ćwiczenia do tego tematu pisemnie w zeszycie - co łączy wyrazy w zdaniu s. 229-231+ ćwiczenia 1 i 2 s. 229, 3 s. 230, 7 s. 231do tego tematu pisemnie w zeszycie - przecinek w zdaniu… s. 232-233+ ćwiczenia do tego tematu pisemnie w zeszycie. |
|
Jęz. angielski |
Str 67 w podręczniku- słownictwo z ramek: IN THE STREET, PHRASES WITH GET, CLOTHES, TELLING STORIES, HOUSES oraz ENGLISH TO GO. Przeczytać: GRAMMAR str. 67 w podręczniku. Ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: 1,2 str. 42, 1 str. 43, 1 str.44. Przypominam o prezentacjach/ referatach- można je zrobić indywidualnie. |
|
matematyka |
Paragraf : Okrąg i koło. Odległość punktu od prostej – należy rozwiązać w zeszycie przedmiotowym pozostałe zadania, których nie było na lekcji.
Paragraf : Kąty - należy rozwiązać w zeszycie przedmiotowym pozostałe zadania, których nie było na lekcji. - narysować po jednym z kątów, ze wszystkich poznanych na lekcji - opisać je i prawidłowo oznaczyć - podać miary tych kątów Paragraf : Trójkąty - należy rozwiązać w zeszycie przedmiotowym pozostałe zadania, których nie było na lekcji. - narysować po jednym ze wszystkich poznanych trójkątów, obliczyć jego pole, prawidłowo oznaczyć, podać miary kątów wewnętrznych w tych trójkątach.
Uzupełmić ćwiczeniówkę do pragrafu – „Trójkąty”, będzie sprawdzana dn. 27.03.2020r. |
|
historia |
Tematy lekcji do zrealizowania z historii w klasie IV-podręcznik+ zeszyt ćwiczeń 1.Rzeczpospolita pod rządami Wieletów. 2.Pierwszy rozbiór Polski. 3.Kultura polskiego oświecenia. |
|
biologia |
Przeczytaj temat: Ryby- kręgowce środowisk wodnych, do zeszytu przedmiotowego przepisz to co najważniejsze str.86 oraz odpowiedz pisemnie na 3 pytania ze str. 86 Podręcznik. Zeszyt ćwiczeń uzupełnij do strony 72. |
|
geografia |
Przygotuj się do sprawdzianu z działu: Gospodarka Europy. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń. |
ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 7
|
Przedmiot |
Zadania dla ucznia |
|
Język polski |
MATERIAŁ DO OPRACOWANIA z podręcznika - zdania złożone s. 192 + ćwiczenia do tego tematu pisemnie w zeszycie - rodzaje zdań złożonych współrzędnie i podrzędnie s. 195 + ćwiczenia do tego tematu pisemnie w zeszycie - przecinek w zdaniu złożonym s. 199 + ćwiczenia do tego tematu pisemnie w zeszycie - sprawdź wiedzę i umiejętności s. 203 + ćwiczenia do tego tematu pisemnie w zeszycie - twórca i jego dzieło – Adam Mickiewicz s. 206 - Adam Mickiewicz „Świtezianka” s. 208 + definicja ballady + ćwiczenia 1-3 s. 211 do tego tematu pisemnie w zeszycie - Adam Mickiewicz „Stepy akermańskie” s. 212 + definicja sonetu + ćwiczenia 1-4 s. 213 do tego tematu pisemnie w zeszycie
|
|
Język angielski |
Str 165 w podręczniku- e-mail nieformalny. Ćw. F str.71, A,C,D str. 74 w podręczniku. Ćw. C str. 50, D,E,F str. 51, A,B,C,D str. 53 w zeszycie ćwiczeń. |
|
Matematyka |
Tematy dla kl. VII z matematyki
W zeszycie przedmiotowym należy rozwiązać zadaniaz podręcznika: zad.1, 2, 3, 4, 5,6/198 Dodatkowo w zeszycie przedmiotowym należy rozwiązać poniższe przykłady: 1.Przeprowadź redukcję wyrazów podobnych .
W zeszycie przedmiotowym należy rozwiązać zadania z podręcznika: zad.1, 2, 3, 4, 5,6/206, 207
W zeszycie przedmiotowym należy rozwiązać zadania z podręcznika: zad.1, 2, 3, 4, 5,6/212, 213
|
|
Historia |
Tematy lekcji do zrealizowania z historii w klasie VII-podręcznik+ zeszyt ćwiczeń 1.Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku. 2.Kultura Polska na przełomie XIX i XX w. 3.Świat na drodze ku wojnie 4.Na frontach I wojny światowej.
|
|
Geografia |
Geografia |
|
Biologia |
Biologia |
|
Chemia |
"Wartościowość pierwiastka w związku chemicznym - uzupełnienie wiadomości" Praca obowiązkowa: 1. Proszę przepisać z podręcznika do zeszytu, ze zrozumieniem, pojęcia " Zapamiętaj", strona 136 2. Proszę zapoznać się z filmami: https://www.youtube.com/watch?v=JZk7Uv-PW5k https://www.youtube.com/watch?v=3GpGUk3pack https://www.youtube.com/watch?v=yDoJI8LH1Zk https://www.youtube.com/watch?v=b1Ovvy8Tq-0
Praca nadobowiązkowa: Plakat (technika i format dowolne) lub prezentacja nt. "Znaczenie wody w przyrodzie i życiu człowieka".
|
|
Fizyka |
Paragraf: Ruch prostoliniowy zmienny – str.135-145 - obliczyć predkość końcową kulki w przeprowadzonym doświadcvzeniu z lekcji – str.143 - obliczyć przyrost kulki z doświadczenia – str.144 - rozwiązać zadania – wszystkie- ze str.145.
|
ZADANIA DLA UCZNIÓW Klasa 8
|
Przedmiot |
Zadania dla ucznia |
|
Język polski |
- podręcznik s. 280- 281, ćwiczenia z ćwiczeniówki s. 112 - podręcznik s. 288-291, ćwiczenia z ćwiczeniówki s. 58-60 - podręcznik s. 293, ćwiczenia z ćwiczeniówki s. 61-64 - podręcznik s. 295- 298, ćwiczenia z ćwiczeniówki s. 65-68 -materiał teoretyczny i ćwiczenia z Repetytorium (to, czego nie zrobiliśmy) - arkusze – od 2. do 4. włącznie (w całości z wypracowaniem) Ćwiczenia w ćwiczeniówce, repetytorium oraz arkusze – PISEMNIE! W repetytorium i arkuszach – ołówkiem.
|
|
Język angielski |
Wykonanie zadań powtórzeniowych w REPETYTORIUM w rozdziale ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH- str. 151-162 Wykonanie pozostałych zadań w arkuszach egzaminacyjnych, łącznie z wypowiedziami pisemnymi. Słownictwo w podręczniku str. 138,139.
|
|
Matematyka |
|
|
Historia |
Wypełnij w zeszytach ćwiczeń pięć wybranych tematów. |
|
Geografia |
Przygotuj referat dotyczący: Środowiska przyrodniczego Amazonii, fauny i flory Amazonii oraz zaproponuj działania mające na celu ochronę walorów przyrodniczych Amazonii. |
|
Biologia |
Przeczytaj temat: Zależności pokarmowe. W zeszycie przedmiotowym wypisz po 5 łańcuchów pokarmowych w lesie i w jeziorze. Podaj czynniki, które mogą spowodować zakłócenie równowagi ekosystemu. |
|
Chemia |
„Kwas metanowy i etanowy” Praca obowiązkowa: 1. Proszę rozwiązać zadania: 3 i 4 (stechiometryczne) ze str.156 oraz 4 ze str.168 ( na podstawie równania ze str. 165) 2. Proszę zapoznać się z filmem: https://www.youtube.com/watch?v=4sDphWzRNK8
Praca nadobowiązkowa: Plakat (technika i format dowolne) lub prezentacja nt. "Kwasy karboksylowe wokół nas".
|
|
Fizyka |
Paragraf 15 : Ruch drgający str.158 – 164 - wykonać doświadczenie 37- badania okresu drgań – str.161, na podstawie doświadczenia obliczyć okres drgań i czestotliwość drgań wahadła (podobnie jak robiliśmy to w przykładzie ze strony 161). Opisać wyniki i zapisać wnioski. - rozwiązać wszystkie zadania ze str. 163-164.
|
Źródło zdjęcia: https://zadania.info/