Nie po raz pierwszy w klasie trzeciej odbyły się zajęcia mające na celu kształtowanie postaw proekologicznych, jak również wdrażanie do eksperymentowania, obserwowania i wyciągania wniosków. Tym razem poszerzyliśmy wiadomości na temat wody. Na podstawie prezentacji multimedialnej i pogadanki dzieci przypomniały sobie istotne informacje dotyczące m.in. występowania wody na kuli ziemskiej, jej zasobów,  wody słonej   i słodkiej, zawartości w ciele człowieka, krążenia wody w przyrodzie, trzech stanach skupienia, itd. Trzecioklasiści wypowiadając się, podkreślali, że woda jest to skarb, bez którego nie mogłoby istnieć życie na Ziemi, ale też podkreślały to, iż jest to groźny żywioł mogący zniszczyć przyrodę i być zagrożeniem dla życia. Następnie wychowawczyni pani Joanna Staciwa zaproponowała wykonanie cyklu eksperymentów i zabaw, w których uczniowie poznają właściwości wody. Były to: „Ile jest wody na świecie”, „Wędrująca woda”, „Obieg wody w przyrodzie” (skraplanie z lodem), „Zanurzanie kubeczka w wodzie” (przybliżenie tematu pękniętej rury - przenikania zanieczyszczeń do zbiorników wodnych oraz dowodu na to, że jest powietrze), „Woda przyjmuje kształt naczynia, w którym się znajduje”, „Tęcza”, „Magiczny woreczek”.

Po każdym wykonanym eksperymencie dzieci formułowały wnioski, spostrzeżenia z nich wynikające. Największe zainteresowanie wzbudziły doświadczenia: Tęcza,  Wędrująca woda (czy woda potrafi się przemieszczać między szklaneczkami ?) oraz Magiczny woreczek , gdzie woreczek napełniony wodą nie pękł po przebiciu go zaostrzonymi kredkami.

Po serii eksperymentów uczniowie dyskutowali, jak należy oszczędzać wodę. Ustalili kodeks młodego ekologa oszczędzającego wodę. Następnie trzecioklasiści chętnie podjęli się wykonania prac plastycznych, w których przedstawili szerokie znaczenie i zastosowanie wody w życiu ludzi, zwierząt i roślin. Ciekawe zajęcia kontynuowane były w domu. Dzieci z entuzjazmem wykonały wybrane oraz kolejne zaproponowane doświadczenia np. Znikająca woda (proces parowania), Zjawisko napięcia powierzchniowego, Złudzenia optyczne z łyżeczką i  rozmnożenie monety i inne. Filmiki przesłały na klasowy Messenger. Podjęty temat na pewno przyczynił się do tego, aby uczniowie w sposób bardziej dojrzały rozumieli przyrodę i w codziennym życiu prezentowali zachowania proekologiczne.