Jak wynika z najnowszych badań Procter&Gamble dotyczących ubóstwa menstruacyjnego, niemal 1 na 6 dziewcząt w Polsce opuściła zajęcia lekcyjne podczas miesiączki z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych. AkcjaDonacja to kampania, mająca na celu zmniejszenie skutków problemu ubóstwa menstruacyjnego w Polsce.
Miesiączka jest bardzo ważnym elementem kobiecości. To naturalne, że dziewczęta chcą czuć się pewnie ze swoim ciałem w każdej sytuacji. Gdy nie mają możliwości zakupu podpasek, dopadają je trudne stany emocjonalne: niepokój, zawstydzenie, niepewność, wręcz poczucie winy. Z powodu braku właściwych środków higienicznych nastolatki nie mogą uczestniczyć w zwykłych aktywnościach: opuszczają zajęcia szkolne, odwołują spotkania z przyjaciółmi, izolują się, a w rezultacie mają zaległości i muszą tłumaczyć się z nieobecności. W związku z tym spada ich pewność siebie, samoocena, poczucie własnej wartości. Brak dostępu do środków higienicznych wywołuje negatywne skutki w dobrostanie psychicznym młodych dziewcząt – mówi dr Monika Perkowska, psycholog dzieci i młodzieży.
Marka Always od lat wspiera młode dziewczyny na całym świecie w budowaniu poczucia własnej wartości. We współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, producent kobiecych produktów higienicznych Procter & Gamble przystąpił do programu Always #AkcjaDonacja, który ma na celu wspieranie uczennic, które ze względów finansowych nie mogą sobie pozwolić na zakup artykułów menstruacyjnych.
Szkolne Koło PCK aktywnie włączyło się w kampanię społeczną #Akcja Donacja, prowadzoną przez markę Always oraz Polski Czerwony Krzyż. W ramach tego programu dziewczęta z klasy 7 otrzymały zestawy podpasek, a temat higieny menstruacyjnej został dokładniej omówiony podczas lekcji WDŻ.