Olimpiada Zdrowia PCK to konkurs, którego celem jest wykształcenie u dzieci i młodzieży potrzeby dbania o własne zdrowie i środowisko naturalne. Dzięki Olimpiadzie młodzi ludzie mogą nie tylko wykazać się wiedzą na temat szeroko rozumianego zdrowego stylu życia, a także wprowadzać modelowe działania w swojej lokalnej społeczności. Dodatkowo w uczestnikach wykształcana jest umiejętność mobilizacji środowisk szkolnych i lokalnych na rzecz ważnych społecznie celów. Założenia Olimpiady wpisują się w cel nr 3 Agendy ONZ 2030 – „ Dobre zdrowie, jakość życia”. Olimpiada polega na zorganizowaniu czteroetapowego konkursu dla dzieci i młodzieży: szkolny, rejonowy, wojewódzki i finał ogólnopolski w celu wyłonienia najlepszych liderów zdrowia. Na każdym etapie Olimpiady uczestnicy rozwiązują test wiedzy, obejmujący zagadnienia związane z promocją zdrowia, zdrowym stylem życia, zdrowym żywieniem, promowaniem aktywności fizycznej, ekologii, w tym przeciwdziałaniu marnowania żywności i surowców. Dodatkowo każdy z uczestników Olimpiady przeprowadza w swojej społeczności szkolnej i lokalnej akcję prozdrowotną - promującą zdrowy styl życia, która jest prezentowana I oceniana podczas etapu okręgowego i ogólnopolskiego.
Partnerem głównym Olimpiady Zdrowia jest sieć sklepów Biedronka. Promowanie zdrowych nawyków żywieniowych to jeden z 5 filarów strategii zrównoważonego rozwoju tej sieci detalicznej, która współpracuje z organizacjami eksperckimi i środowiskiem naukowym, by tworzyć produkty, które w jak najlepszym stopniu odpowiedzą na potrzeby żywieniowe i zdrowotne Polaków. Sieć Biedronka jest miejscem codziennych zakupów Polaków od ponad 25 lat. Nieustannie podejmuje działania mające na celu poprawę nawyków żywieniowych swoich klientów, dbając o najwyższą jakość swoich produktów, poprawiając skład i wartość odżywczą produktów swoich marek własnych, edukując poprzez opakowania, oferując szeroką ofertę produktów odpowiadających na specjalne potrzeby żywieniowe oraz nawiązując współpracę na rzecz promowania zdrowych nawyków żywieniowych. Sieć Biedronka podejmuje szereg inicjatyw edukacyjnych i promujących zdrowe nawyki żywieniowe. Prawidłowe nawyki żywieniowe przy współpracy z ekspertami ds. żywienia promowała m.in. w magazynach „Czas na” oraz książkach kulinarnych z serii „Czas na”. Ponadto w 2021 roku nawiązała współpracę ze Stowarzyszeniem Edukacji Diabetologicznej, w ramach której prezentowano artykuły dotyczące cukrzycy W 2021 r. wspólnie z domem badawczym Ipsos Biedronka zrealizowała zakrojone na szeroką skalę badanie „Zwyczaje żywieniowe w Polsce. Co się zmieniło w ciągu ostatnich 25 lat?” poświęcone ewolucji zwyczajów żywieniowych Polaków i mające na celu zidentyfikowanie kluczowych wyzwań, z którymi mierzą się oni obecnie. Rok później wspólnie z Fundacją Zwolni z Teorii oraz Fundacją Biedronki zrealizowała międzypokoleniowy program edukacji żywieniowej „Smaki Pokoleń”.
29.03.2023r. odbył się w szkolny etap konkursu, do którego przystąpili uczniowie klasy VI – Anna Pakuła, Katarzyna Zbróg i Piotr Wawrzos oraz uczeń klasy VI – Mikołaj Wiklak. Uczestnicy rozwiązali test wiedzy obejmujący zagadnienia związane z promocją zdrowia, zdrowym stylem życia, zdrowym żywieniem, promowaniem aktywności fizycznej, ekologii, a także przeciwdziałaniem marnowaniu żywności i surowców. Największą liczbę punktów uzyskał uczeń klasy VI - Piotr Wawrzos. Do Olimpiady PCK dzieci przygotowały panie: Iwona Pakuła i Wiesława Zbróg, a koordynatorem szkolnym była p. Agnieszka Zielińska. Gratulujemy serdecznie wszystkim tym, którzy wzięli udział w 30. jubileuszowej edycji Olimpiady Zdrowia PCK.
źródło zdjęcia : https://olimpiadazdrowiapck.pl/