„Każdy inny – wszyscy równi” – 21 marca większości kojarzy się z pierwszym dniem wiosny, jest to także Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa, nazywany również Dniem Kolorowej Skarpetki. Ta data nie jest przypadkowa, nawiązuje do obecności u osób z Zespołem Downa dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21. parze chromosomów. Ideą tego wyjątkowego dnia jest zwrócenie szczególnej uwagi na osoby z Zespołem Downa, ich potrzeby oraz promowanie ich praw do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym.

Kolorowe skarpetki to symbol solidaryzowania się z chorymi na Zespół Downa.

Jako wyraz akceptacji, tolerancji, wrażliwości i szacunku dzieci z oddziału przedszkolnego i uczniowie klasy 1 -3 założyli kolorowe skarpetki – „nie do pary”. Zakładając kolorową skarpetkę, zwrócili na siebie uwagę, a tym samym zwrócili uwagę na problemy ludzi chorych na Zespół Downa.

W Światowym Dniu Osób z Zespołem Downa dzieci pokazały, że różni ich tak niewiele - tylko jeden dodatkowy, niepasujący chromosom – tak jak niepasująca skarpetka.

Dzięki obejrzeniu prezentacji, wywiadu z osobami z Zespołem Downa, teledysku i rozmowy nasi najmłodsi podnieśli swoją świadomość na temat życia i potrzeb osób z Zespołem Downa.

Jedno jest pewne, budzenie świadomości, empatii, zrozumienia drugiego człowieka oraz otworzenie się na świat powinno rozpocząć się już od najmłodszych lat.

 W Polsce żyje około 60 tysięcy osób z trisomią 21. Możemy ich spotkać każdego dnia, więc pamiętajmy o nich, wspierajmy, pomagajmy tym ludziom i bądźmy tolerancyjni.

Akcja została zainicjowana i przeprowadzona przez panie: Alinę Dymińską, Ewelinę Pakułę, Joannę Ściegienną i Iwonę Pakułę.